تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
تمرینات استقلال پشت پرده سیاه

فرهاد، دور و دورتر می‌شود!

مدتی است که استقلال به عنوان مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر، تمرینات خود را در خفا برگزار می‌کند و حتی اخیرا دور زمین تمرین خود را شبیه به دوران کیروش در تیم ملی پرده کشیده است.

کد خبر: ۱۲۸۱۹۵
۱۱:۲۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

فرهاد مجیدی

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: به نظر می‌آید فرهاد مجیدی هر چه در استقلال باتجربه‌تر شده و مدت زمان بیشتری را با تیم گذرانده، فاصله بیشتری با رسانه‌ها گرفته است. مروری بر سه دوره حضور او به عنوان سرمربی در باشگاه که چنین چیزی را نشان می‌دهد. فرهاد مجیدی در سه مرحله مربیگری استقلال را بر عهده گرفت. اولین بار در فصل ۹۷-۹۸  بعد از اخراج شفر، در ۳ بازی لیگ و ۲ دیدار لیگ قهرمانان آسیا هدایت استقلال را برعهده داشت. در آن زمان تمرینات استقلال در زمین نفت در تهرانسر دنبال می شد و هواداران و خبرنگاران می توانستند در محل تمرین حاضر شوند.

فرهاد مجیدی در فصل ۹۸- ۹۹ برای بار دوم پس از خروج استراماچونی از ایران، هدایت استقلال را پذیرفت. او در دومین دوره مربیگری خود شروعی رویایی با استقلال در پلی‌آف آسیا داشت. بازی‌های شبانه با کسب نتایج رضایتبخش که در نهایت به صعود استقلال از گروه مرگ منجر شد، هر چند در نهایت با حذف استقلال از آسیا در مرحله بعد همراه بود، ولی این آخرین دور حضور این تیم در آسیا، خاطره شیرینی را برای هواداران به جا گذاشته است.

در ادامه راه اما کار فرهاد مجیدی با مدیر عامل وقت به اختلاف کشید. استقلال با وجود حذف پرسپولیس در جام حذفی نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند. قهر و آشتی مدیر عامل و سرمربی در آستانه فينال حذفی و نتیجه‌ عجیب استقلال در دیدار مقابل تراکتور، باعث شد استقلال نتواند جام بگیرد.

در این مدت اما تمرینات استقلال بسته‌تر از دوره اول دنبال می شد و کمتر خبر و یا عکسی از تمرینات استقلال به بیرون درز پیدا می کرد.

اما فرهاد مجیدی در سومین دور حضور خود روی نیمکت استقلال، در هفته هفدهم فصل ۹۹-۱۴۰۰ جانشین محمود فکری شد. مجیدی این بار با رویکردی متفاوت و پخته‌تر از گذشته، عمل کرد و با وجود مشکلات فراوان استقلال را به فینال جام حذفی رساند ولی باز هم در دیدار فینال ناکام ماند و مغلوب فولاد خوزستان شد و بدون جام‌ به خانه برگشت.

در این دوره فرهاد مجیدی، همواره بر مخفی نگه داشتن تمرینات تاکتیکی تیمش اصرار داشت و بارها تمرینات و مسابقات دوستانه را پشت درهای بسته برگزار کرد و حتی انتشار تصاویر و اخبار تیم نیز تنها با صلاحدید سرمربی و به صورت محدود انجام گرفت. آخرین باری که تمرینات استقلال برای خبرنگار و هوادار باز بود به ۲۸ مرداد سال ۱۴۰۰ برمی گردد که‌ اتفاقا تیم اعتصاب کرده بود و حاضران به نوعی هیچ برنامه تاکتیکی از تیم ندیدند. از آن تاریخ به بعد کمتر کسی موفق شده یک تمرین کامل از استقلال را از نزدیک ببیند.

حتی تصاویر تمرینات استقلال نیز در فقط در روزهایی که تمرین تاکتیکی خاصی انجام نمی‌شود و آن هم به صورت دست‌چین شده در اختیار رسانه‌ها و هواداران قرار می‌گیرد. جالب است که حتی در برخی مواقع پیش‌کسوتان این تیم نیز از حضور در تمرین منع می‌شوند در حالی که شاید این روزها و در حالی که استقلال چند بازی مهم و سرنوشت‌ساز دارد، دعوت از بازیکنان قدیمی می‌تواند برای بازیکنان فعلی انگیزه‌بخش باشد.

در یکی دو روز گذشته که حتی  که ایجاد دیوار برزنتی دور محل تمرین استقلال در مجموعه انقلاب بودیم و نرده های دورتا دور تمرین استقلال با پارچه سیاه پوشیده شد تا حتی افراد گذری از کنار فنس‌ها هم نتوانند از محتوای تمرینات استقلال چیزی ببینند.

خیلی ها نوشتند که مجیدی از عقاید کی‌روش پیروی کرده و قصد دارد در ۶ بازی باقیمانده لیگ، تیمش پشت درهای بسته تمرین کند تا هیچ خبری از او و بازیکنانش به بیرون راه پیدا نکند. البته که این تصمیم سرمربی است و باید به آن احترام گذاشت اما حالا با صراحت می‌توان گفت که او به مرور فاصله خود را با رسانه‌ها و کسانی که میل به حضور در تمرینات تیم دارند بیشتر و بیشتر کرده است.

حتی بازی تدارکاتی این تیم با فجر سپاسی نیز بدون حضور غیر برگزار شد و کسی نبود که برای برد چهار گله آبی‌‎ها هورا بکشد و تیترهای هیجان‌انگیز بزند. تا چند هفته دیگر معلوم می‌شود که این تاکتیک مدیریتی فرهاد مجیدی چه منافعی برای تیم خواهد داشت.

فرهاد مجیدی استقلال

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی