تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
فدراسیون فوتبال همچنان مشغول افشای دستمزد

«پاداش‌گیت»!

انتشار ارقام پاداش‌ها در فدراسیون فوتبال باعث تعجب رسانه‌ها و افکار عمومی شده است. آنچه مشخص است این افشاگری‌ها با اختلافات داخلی فدراسیون فوتبال ارتباط دارد. سوال اصلی، اما این است در یک فدراسیون که همگی از ورشکستگی آن می‌گویند این پرداخت‌ها چگونه انجام می‌شده است!

کد خبر: ۱۲۸۱۵۰
۰۷:۴۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

«پاداش‌گیت»!

دیدارنیوز: اسناد مالی که از فدراسیون فوتبال ایران بیرون می‌آید پرده از پاداش‌های پرداخت شده برمی‌دارد.

وضعیت در فدراسیون فوتبال به شکل عجیبی پیچیده شده است. بعد از دعوا و کشمکش بر سر بودن یا نبودن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم حالا موافقان و مخالفان او دست به کار شده و با انتشار اسناد مالی مستقیما میزان واریزی پاداش اعضای فدراسیون را نشانه رفته و دست طرف مقابل را رو می‌کنند.

۷۷۶ میلیون برای شهاب، ۹۱۵ میلیون برای خورشیدی
بعد از اتفاقاتی که در فدراسیون فوتبال رخ داد و اعضای هیئت‌رئیسه رای به عزل موقت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست فدارسیون دادند، عده‌ای این موضوع را تحریکی بیرونی قلمداد کردند. باوجود این اعضای هیئت‌رئیسه چنین اتهامی را نپذیرفته و عنوان کردند با بررسی تخلفات عزیزی‌خادم که به ۴۳ مورد رسیده، تصمیم گرفته‌اند فعلا با او قطع همکاری کنند تا مجمع، تصمیم نهایی را درباره رئیس بگیرد. در همین راستا و بعد از قریب به ۲ ماه پس از این تصمیم بحث‌برانگیز، عزیزی‌خادم به کمیته اخلاق فدراسیون شکایت برد که مدرکی مبنی بر تخلف او ارائه نشده و باید با اعضای هیئت‌رئیسه برخورد شود. کمی بعد، خبر دستمزد و میزان پاداش رئیس فدارسیون و مجتبی خورشیدی، فرد نزدیک به او و همچنین سرپرست فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها منتشر شد.

عزیزی خادم با کارمزد، پاداش و دستمزد به طور میانگین ۵۵ میلیون تومان در ماه از فدراسیون حقوق گرفته است. پاداش ۳۰۶ میلیون تومانی برای صعود از مرحله نخست انتخابی توجه رسانه‌ها را در مورد عزیزی‌خادم جلب کرد. با این‌حال، دستمزد ماهیانه ۳۵ میلیون تومانی برای مجتبی خورشیدی از یک سو و پاداش ۹۱۵ میلیون تومانی صعود به جام جهانی برای او از سوی دیگر، فضا را علیه فدراسیون عزیزی خادم کرد.

پاتک موافقان عزیزی خادم
بعد از انتشار این اسناد طولی نکشید که مجتبی خورشیدی با انتشار بیانیه‌ای به اعضای هیئت‌رئیسه فدارسیون تاخت و گفت که هیچ کار غیرقانونی نکرده و همه چیز را طبق مصوبه همین اعضای هیئت‌رئیسه دریافت کرده است. از طرفی او با افشای رقم قرارداد ۱۰۰ میلیون تومانی حمید استیلی که به صورت ماهیانه از فدراسیون دریافت می‌کند، پاتک جدیدی زد. حمید استیلی سرپرست جدید فدراسیون فوتبال هم گفت که انگیزه مالی نداشته و چندین چهره فوتبالی از استیلی در این راستا دفاع کردند. با این‌حال، مخالفان اعضای هیئت‌رئیسه تاکید داشتند که انتشار این اسناد با نیت قبلی است و هرطور شده باید اسناد مربوط به دریافت‌های مالی همین اعضا هم منتشر شود.

حمله صبحگاهی و ضدحمله ظهرگاهی!
بعد از مباحث مطروحه، صبح دیروز (دوشنبه) اسنادی در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد اعضای هیئت‌رئیسه فدارسیون فوتبال هم برای صعود تیم ملی از مرحله نخست انتخابی، همان دیدار‌های مرحله گروهی با کامبوج، در مجموع قریب به ۴۰۰ میلیون تومان پاداش گرفته‌اند.

خالص دریافتی پاداش اعضای هیات رئیسه (که در این لیست عنوان حقوقی و مسئولیت آن‌ها در کمیته‌های مختلف درج شده)، دبیرکل و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

- مهرداد سراجی: ۵۸۵ میلیون ریال

- احمدرضا براتی: ۵۸۵ میلیون ریال

- خداداد افشاریان: ۵۸۵ میلیون ریال

- احسان اصولی: ۵۸۵ میلیون ریال

- طهمورث حیدری: ۵۸۵ میلیون ریال

- میرشاد ماجدی: ۵۸۵ میلیون ریال

- بهرام رضاییان (دریافتی ۱۵ درصد): ۳۵۱ میلیون ریال

- حسن کامرانی فر (دریافتی ۱۰ درصد): ۲۳۴ میلیون ریال

- یونس اسدی مقدم - رئیس کمیته اخلاق (۵ درصد): ۱۱۷ میلیون ریال

- ابوالفضل حسن زاده محمدی - رئیس کمیته انضباطی: ۱۱۷ میلیون ریال

- علیرضا صالحی - رئیس کمیته استیناف: ۱۱۷ میلیون ریال

- جمشید نورشرقی - رئیس کمیته تعیین وضعیت: ۱۱۷ میلیون ریال

- منصور قنبرزاده - سرپرست سابق دبیرکلی (۱۵ درصد): ۳۵۱ میلیون ریال

زمان زیادی از انتشار این سند مالی نگذشته بود که این‌بار مخالفان عزیزی خادم، سند دیگری رو کردند که مربوط به دریافت‌های مشاوران رسانه‌ای رئیس معزول شده فدراسیون فوتبال است. در اسناد منتشر شده پاداش دریافتی فردی که به عنوان آشپز تیم ملی فعالیت کرده، جلب توجه می‌کرد.

در بخشی از گزارش منتشر شده در ایسنا اینطور آمده است: «بر اساس اسناد حسابرسی شده علی عالی (مشاور و دستیار رییس)، حسین شریفی (مدیر روابط عمومی)، حسین قهار (خبرنگار و کارمند روابط عمومی) و سعید زارعیان (عکاس و کارمند روابط عمومی) بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی و به صورت غیرقانونی تیم ملی را در سفر به کشور‌های بحرین، اردن، لبنان و امارات همراهی کردند و علاوه بر هزینه‌های اقامتی به ترتیب ۸۵، ۱۵۰، ۱۳۱ و ۱۴۶ میلیون تومان پاداش دریافت کردند.

هم‌چنین علی عالی ۶۰۰ یورو و سایر نفرات هر کدام ۸۵۰ یورو به عنوان حق ماموریت سفر‌های برون مرزی را تنها در سفر به بحرین دریافت کردند که این پرداختی نیز چندین برابر دستورالعمل پرداخت حق ماموریت در سفر‌های خارجی وزارت ورزش و جوانان بوده است. با احتساب حق ماموریت سفر‌های دیگر پرداختی به این چهار نفر به ترتیب به ۱۲۸، ۲۵۶، ۲۴۲ و ۲۵۷ میلیون تومان رسیده است».

علاوه بر این گزارش در مستندات این سفرها، اسامی علی رستم‌منش، حمیدرضا مهرعلی و امیر اسماعیلی نیز دیده می‌شود که باز هم بدون دریافت مجوز شورای برون مرزی اعزام شدند. رستم‌منش و هم‌چنین اسماعیلی پاداش صعود را نیز علاوه بر حق ماموریت برون مرزی دریافت کرده‌اند. رستم‌منش به عنوان آشپز تیم ملی را در سفر به بحرین همراهی کرد.

ورشکسته یا پولدار؟
انتشار این ارقام قابل توجه باعث تعجب رسانه‌ها و افکار عمومی شده است. آنچه مشخص است این افشاگری‌ها با اختلافات داخلی فدراسیون فوتبال ارتباط دارد. مجمع فدراسیون فوتبال دهم خرداد برگزار خواهد شد و در آن زمان درباره بازگشت عزیزی‌خادم تصمیم‌گیری می‌شود. باتوجه به پایگاه مناسب عزیزی‌خادم در مجمع، مخالفان او در تلاش‌اند با رو کردن این مدارک و ارائه آن‌ها به کمیته اخلاق مانع حضور عزیزی‌خادم در مجمع شوند.

در سوی دیگر، اما عنوان می‌شود که این پرداخت‌ها در ادوار قبل هم انجام می‌شده و حتی دریافتی مدیران قبلی بیشتر از عزیزی‌خادم و مدیرانش بوده است. سوال اصلی، اما این است در یک فدراسیون که همگی از ورشکستگی آن می‌گویند این پرداخت‌ها چگونه انجام می‌شده است!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی