تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تهاجم نظامی روسیه؛ لهستان ۱.۶ میلیارد دلار اسلحه به اوکراین داده است

پس از حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین، تعدادی از کشورهای غربی از جمله آمریکا به دولت زلنسکی کمک مالی و نظامی کرده‌اند تا مقابل ارتش پوتین مقاومت کند. لهستان هم تا کنون ۱.۶ میلیارد دلار اسلحه به اوکراین داده است.

کد خبر: ۱۲۷۹۴۹
۰۹:۳۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

تهاجم نظامی روسیه؛ لهستان ۱.۶ میلیارد دلار اسلحه به اوکراین داده است

دیدارنیوز: نخست وزیر لهستان گفت کشورش تسلیحاتی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار (۱.۵ میلیارد یورو) به اوکراین برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه داده است.

ماتئوش موراویسکی روز شنبه پس از یک جلسه با همتای اوکراینی‌اش، دنیس اچمیگال در کراکوف واقع در جنوب لهستان گفت: «تا به امروز، لهستان تجهیزات نظامی به ارزش حدود ۷ میلیارد زلوتی یا بیش از ۱.۶ میلیارد دلار به همسایه شرقی انتقال داده است.»

وی همچنین گفت: «این تجهیزات باعث حفظ حاکمیت اوکراین، لهستان و اروپا می‌شود.»

دولت لهستان گفته که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در پایان فوریه، به این کشور موشک‌های ضد تانک، موشک‌های ضدهوایی، خمپاره، مهمات و همچنین پهپاد داده است.

به گفته رسانه‌های لهستانی، ورشو ۴۰ تانک و همچنین حدود ۶۰ خودرو زرهی نیز بخشی از تجهیزاتی است که لهستان در اختیار کیف قرار داده است. دولت لهستان رسما چنین آماری را اعلام نکرده است.

نخست وزیران دو کشور در جریان دیدار خود در کراکوف توافقنامه همکاری در زمینه راه آهن و ترابری برای حمل کالا‌های اوکراینی و امکان دور زدن بنادر اوکراین در محاصره روسیه را امضا کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی