تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اعتراض مولداوی به اظهارات فرمانده روسی؛ سفیر روسیه احضار شد

در پی اظهارنظر یکی از فرماندهان نظامی روسیه، مولداوی سفیر روسیه را فراخواند و «نگرانی عمیق» خود را نسبت به این اظهارات اعلام کرد.

کد خبر: ۱۲۷۸۷۹
۰۸:۵۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

اعتراض مولداوی به اظهارات فرمانده روسی؛ سفیر روسیه احضار شد

دیدارنیوز: مولداوی سفیر روسیه را فراخواند و «نگرانی عمیق» خود را نسبت به اظهارات یک مقام نظامی روسیه اعلام کرد.

به نقل از گاردین، در پی اظهارنظر یکی از فرماندهان نظامی روسیه، مولداوی سفیر روسیه را فراخواند و «نگرانی عمیق» خود را نسبت به این اظهارات اعلام کرد.

فراخواندن سفیر روسیه در مولداوی پس از آن صورت می‌گیرد که یکی از فرماندهان ارشد ارتش روسیه گفت: هدف جدید مسکو به دست گرفتن کنترل جنوب اوکراین است که به مسکو اجازه دسترسی به منطقه «ترانس نیستریا»، به عنوان منطقه‌ای خودمختار و حامی روسیه در مولداوی را خواهد داد.

در همین ارتباط نیز وزارت امور خارجه مولداوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اظهارات بی اساس است و با موضع فدراسیون روسیه مبنی بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری مولداوی در مرز‌های شناخته شده بین‌المللی در تضاد است.

وزارت خارجه مولداوی با فراخواندن «اولگ واسنتوف»، سفیر روسیه اعلام کرده است که جمهوری مولداوی، مطابق با قانون اساسی خود، یک کشور بی طرف است و این اصل باید توسط همه بازیگران بین‌المللی از جمله فدراسیون روسیه مورد مراعات قرار گیرد.

منطقه ترانس نیستریا که در همسایگی جنوب اوکراین است سال‌هاست که می‌خواهد به فدراسیون روسیه بپیوندد. این کشور که بخشی از قلمرو مولداوی به شمار می‌رود در سال ۱۹۹۰ میلادی اعلام استقلال کرد و پس از وقوع یک جنگ خونین داخلی سرانجام در سال ۱۹۹۲ میلادی جمهوری جدید خودخوانده‌ای را تشکیل داد، هر چند که این اقدام تاکنون از سوی هیچیک از اعضای سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی