تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

لیگ قهرمانان آسیا؛ صعود پسران نکو، امید «محرم» زنده ماند

در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فولاد خوزستان با برتری یک بر صفر مقابل الغرافه قطر صعود خود را از مرحله گروهی قطعی کرد و سپاهان که شانس زیادی برای صعود نداشت، با گل لحظات پایانی شهباززاده برابر پاختاکور دو بر یک پیروز شد و امیدهای خود را برای صعود زنده نگه داشت.

کد خبر: ۱۲۷۸۷۰
۰۷:۳۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز: سپاهان با پیروزی در واپسین لحظات برابر حریف ازبکستانی خود، امیدوار به صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان باقی ماند.

هفته پنجم از رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، شیرین‌ترین هفته برای نماینده‌های ایران بود. صعود فولاد، به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شد و سپاهان، دیگر نماینده ایران با گل ثانیه‌های آخری شانس اندک صعودش را زنده نگه داشت. شاگردان محرم نویدکیا، هنوز به ادامه حضورشان در لیگ قهرمانان امیدوارند.

برد ثانیه‌های آخری
طلایی‌پوشان سپاهان از ساعت ۲۱:۴۵ در ورزشگاه ملک عبدالله بُریده عربستان به مصاف پاختاکور ازبکستان رفتند. شاگردان نویدکیا برای زنده ماندن شانس صعودشان به مرحله حذفی شب گذشته به ۳ امتیاز مسابقه نیاز داشتند. نیمه اول مسابقه در شرایطی دنبال شد که تکاپوی بازیکنان دو تیم برای رسیدن به گل بی‌ثمر بود و شوت در چارچوبی به ثبت نرسید تا دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن بروند.

محرم نویدکیا سرمربی جوان سپاهان سعی کرد تا در نیمه دوم با تعویض‌های تهاجمی، ترکیب تیمش را در دستخوش تغییرات کند تا شاید امید‌های طلایی‌پوشان برای رسیدن به گل برتری تقویت شود. بعد از چند نوبت ناکامی در به ثمر رساندن گل برتری، سرانجام سجاد شهباززاده مهاجم تعویضی سپاهان روی پاس میلاد جهانی که او هم در نیمه دوم به میدان آمد توانست در دقیقه ۷۶ گل اول بازی را به سود سپاهان به ثمر برساند.

اما برتری طلایی‌پوشان دوام چندانی نداشت و ۳ دقیقه بعد از گلزنی شهباززاده، علی جانوف با ضربه سر دروازه‌ی سپاهان را هدف قرار داد که توپ در میانه راه به محمد نژادمهدی برخورد کرد و گل تساوی در دقیقه ۷۹ به سود پاختاکور ثبت شد. این نتیجه باعث شد تا ۱۰ دقیقه پایانی مسابقه در اوج حساسیت و هیجان دنبال شود.

پاختاکوری‌ها به گل دوم هم دست پیدا کردند که از سوی داور مسابقه مردود اعلام شد. در دقیقه ۹۰+۳ و در شرایطی که حریف ازبک صاحب یک فرصت عالی گلزنی شد و ضربه مهاجم این تیم به تیرک دروازه سپاهان برخورد کرد، روی یک ضدحمله سرعتی رضا میرزایی فرصت به ثمر رساندن گل دوم را برای طلایی‌پوشان خلق کرد. سجاد شهباززاده در شبی که به عنوان یار جانشین به ترکیب سپاهان آمد، درخشش خود را تکمیل کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا امید‌های سپاهان برای صعود از مرحله گروهی زنده بماند.

با پیروزی شب گذشته، سپاهان ۷ امتیازی شد و در جایگاه سوم باقی ماند و شاگردان نویدکیا برای صعود از مرحله گروهی نیازمند کسب پیروزی در آخرین دیدار خود برابر الدحیل قطر هستند. مسابقه‌ای که سه‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۱:۴۵ به انجام می‌رسد.

فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو دو مهره تاثیرگذار سپاهان به دلیل دو اخطاره شدن دیدار حساس برابر الدحیل را از دست دادند تا کادرفنی سپاهان با چالشی بزرگ در آستانه دیدار سرنوشت‌ساز با حریف قطری مواجه شود.

صعود آسیایی نکو
فولاد با کسب سومین برد در این فصل لیگ قهرمانان، توانست یک هفته مانده به پایان مرحله گروهی صعودش را قطعی کند. شاگردان جواد نکونام، در پنجمین بازی روبروی الغرافه قرار گرفتند. تیمی که دور رفت، صدرنشین بود و دور برگشت با شکستی سنگین مقابل شباب الاهلی، با ضربه بزرگی روبرو شد. آندره‌آ استراماچونی قصد داشت با شکست فولاد، تحقیر مقابل شباب الاهلی را جبران کند.

شروع طوفانی فولاد، خیلی زود به نتیجه رسید. آن‌ها پس از چند حمله، با پاس زیبای آیاندا پاتوسی و ضربه نهایی لوسیانو پریرا، دروازه الغرافه را باز کردند. فولاد نیمه اول، توانست مسابقه را اداره کند، اما نیمه دوم، فشار الغرافه زیادتر شد. شهاب گردان، چند بار با واکنش‌های تماشایی اجازه نداد دروازه تیمش فرو بریزد. مهمترین موقعیت الغرافه، دقیقه ۸۷ بود که سفیان هانی، روی اشتباه عارف آقاسی مقابل دروازه بدون دروازه‌بان قرار گرفت. سینا شاه‌عباسی، با یک تکل استثنایی دروازه فولاد را نجات داد و مانع ورود توپ به دروازه شد.

فولاد با این برد، به یازدهمین امتیاز خود رسید و در صدر جدول گروه باقی ماند. آن‌ها با یک مساوی در بازی آخر با شباب الاهلی، می‌توانند به عنوان تیم اول صعود کنند. در صورت دوم شدن هم با داشتن ۱۱ امتیاز، صعود نکونام و تیمش قطعی شده است. در گروه‌های B و D، تیم‌های دوم نمی‌توانند بیشتر از ۱۰ امتیاز کسب کنند و همین، خیال فولاد را بابت صعود راحت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی