تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکا اعلام کرد

هنوز امید برای احیای «برجام» وجود دارد

برایان واربی، استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکا معتقد است که هنوز امید برای احیای «برجام» وجود دارد. او گفت: من امیدوار به احیای توافق هستم البته این را می‌دانیم که هیچ چیزی قطعی و تضمین‌شده و قابل پیش‌بینی نیست.

کد خبر: ۱۲۷۸۵۰
۰۹:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

هنوز امید برای احیای «برجام» وجود دارد

دیدارنیوز: استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکا تاکید کرد که این روز‌ها ایران و مذاکرات هسته‌ای به اولویت اصلی دولت بایدن تبدیل شده است.

برایان واربی «Brian Warby» استاد علوم سیاسی دانشگاه آیووای آمریکاست. وی دارای دکترای تخصصی در علوم سیاسی است.

مذاکرات، اکنون به اولویت بایدن تبدیل شده است

برایان واربی در ابتدا در مورد مذاکرات برجامی گفت: در حال حاضر تحولات و اتفاقات زیادی در سیاست جهانی در جریان است و من فکر می‌کنم بایدن از همه جهت فشار زیادی را بر خود احساس می‌کند. من فکر می‌کنم مذاکرات به فهرست اولویت‌ها منتقل شده است. به طور دقیق نمی‌دانم مسئول تاخیر و وقفه ایجاد شده در مذاکرات چیست. اما گمان می‌کنم که آمریکا باشد.

با بالابودن قیمت نفت، بایدن می‌خواهد روابط خود با اعضای اوپک را بدون تنش کند

وی در ادامه در مورد از سرگیری مذاکرات برجامی گفت: من در حال حاضر نسبت به احیای توافق هسته‌ای خوشبین‌تر از اوایل دوره ریاست‌جمهوری بایدن هستم. با بالا بودن قیمت نفت، بایدن و سایر کشور‌های جهان می‌خواهند روابط خود را با همه اعضای اوپک (به غیر از روسیه) تا حد امکان بدون تنش نگه دارند.

هنوز امید برای احیای برجام وجود دارد

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد تاثیر جنگ اوکراین بر مذاکرات برجامی و وقفه در روند مذاکرات گفت: در حال حاضر به دلیل جنگ و قیمت بالای نفت، دیدن مزایای روابط کاری خوب با ایران برای غرب بسیار آسان‌تر است و می‌تواند بر رابطه با ایران تاثیر داشته باشد.

برایان واربی افزود: از نظر استراتژیک، اگر فشاری از سوی روسیه برای عدم امضای توافق ایران و آمریکا وجود داشته باشد، اگر ایران با وجود فشار روسیه برای عدم امضای توافق، هر توافقی را با آمریکا امضا کند، در واقع کودتای جزئی خواهد بود.

وی افزود: هنوز امید برای احیای برجام وجود دارد، من امیدوار به احیای توافق هستم البته این را می‌دانیم که هیچ چیزی قطعی و تضمین‌شده و قابل پیش‌بینی نیست.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی