تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران وضعیت اقتصاد هستند، نه حمله اسرائیل

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

ایمنی بدن ۳ ماه بعد از تزریق دز سوم واکسن کرونا چقدر است؟

رئیس مرکز بهداشت رشت، با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده تا سه ماه بعد از تزریق دز سوم ایمنی بدن به ۹۰ درصد می‌رسد، تاکید کرد: با تزریق دز سوم ایمنی بدن ۲۵ برابر شده و می‌توانیم راحت‌تر زندگی کنیم.

کد خبر: ۱۲۷۶۹۷
۱۴:۱۷ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱

ایمنی بدن ۳ ماه بعد از تزریق دز سوم واکسن کرونا چقدر است

دیدارنیوز ـ دکتر اسماعیل نورصالحی در پاسخ به این سوال که «چه زمان خیالمان از کرونا راحت می‌شود؟» اظهار کرد: ساده انگاری بیماری زمینه ساز شکل گیری موج‌های کرونایی است و هر زمان که فکر کردیم کرونا تمام شده و دیگر نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و می‌توانیم دورهمی‌ها داشته باشیم، شاهد افزایش تعداد بیماران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هرگونه عادی انگاری و ساده انگاری درباره کرونا ما را به گذشته می‌برد و همه تلاش‌ها و هزینه‌های انجام شده جهت مقابله با بیماری را به باد می‌دهد، تصریح کرد: کرونا هنوز از بین نرفته و هر روز جهش پیدا می‌کند و تغییر شکل می‌دهد و لذا می‌تواند کودکان و بزرگسالان را آلوده کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت، اومیکرون را سویه‌ای از کرونا دانست که دارای جهش‌های متعدد است و افزود: از جمله بدی‌های این سویه نسبت به دلتا مستری بودن ۱۰ برابری آن است، یعنی اگر یک فرد مبتلا به دلتا ۱۰ نفر را آلوده می‌کرد، فرد مبتلا به اومیکرون می‌تواند ۱۰۰ نفر را مبتلا کند.

نورصالحی، علائم ابتلا به کرونا به ویژه سویه اومیکرون را تقریبا شبیه سرماخوردگی دانست و بیان کرد: متاسفانه افرادی که علائم پیدا می‌کنند بنا را بر سرماخوردگی می‌گذارند، در حالی که همزمان چند نفر از اعضای خانواده آنان نیز مبتلا شده؛ این در حالی است که ابتلا به سرماخوردگی چنین حالتی را ایجاد نمی‌کند.

وی از افراد خواست با اولین نشانه‌های سرماخوردگی خودشان را قرنطینه کنند و با دیگران به ویژه افراد مسن که نسبت به کودکان خطر بیشتری آنان را تهدید می‌کند، ارتباط نداشته باشند.

این متخصص اطفال، آبریزش بینی، عطسه، خستگی، سردرد، بدن درد و اسهال و استفراغ و گلودرد را از جمله علائم بارز ابتلا به امیکرون دانست و عنوان کرد: این بیماری در کودکان زیر پنج سال با علائم خروسک بروز می‌کند.

وی پیشگیری از کرونا را نیازمند رعیات چند اصل مهم دانست و خاطرنشان کرد: همه افراد اعم از کودکان و بزرگسالان باید واکسن بزنند و تزریق دز سوم بسیار مهم است؛ البته فعالا برای افراد زیر ۱۸ سال تزریف دو دز کافی است.

نورصالحی، با اشاره به نقش رعایت فاصله گذاری حداقل یک متری، خودداری از حضور در تجمعات، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها هنگام بازگشت به خانه در کاهش شدت بیماری، گفت: ماسک زدن سخت است، اما باید به ماسک عادت کنیم تا در امان بمانیم.

رئیس مرکز بهداشت رشت، با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور طولانی مدت دانش آموزان در فضای محدود مدرسه، اضافه کرد: افراد پنج سال به بالا حتما باید واکسن بزنند و لذا خانواده‌ها تصورات غلط و اطلاعات بی اساس درباره عوارض واکسن برای کودکان را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه براساس مطالعات انجام شده تا سه ماه بعد از تزریق دز سوم ایمنی بدن به ۹۰ درصد می‌رسد، تاکید کرد: میزان ایمنی بدن در افرادی که دو دز واکسن را تزریق کردند تا سه ماه به ۷۵ درصد و تا شش ماه به ۵۰ درصد می‌رسد که نشان می‌دهد با تزریق دز سوم ایمنی بدن ۲۵ برابر شده و می‌توانیم راحت‌تر زندگی کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی