تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
تذکرات شفاهی نمایندگان مجلس

رئیس‌جمهور به مسئله افزایش قیمت دارو ورود کند

صدیف بدری، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت دارو گفت که رئیس جمهور در اسرع وقت به این موضوع ورود و آن را ساماندهی کند.

کد خبر: ۱۲۶۹۸۸
۱۴:۴۸ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

رئیس‌جمهور به مسئله افزایش قیمت دارو ورود کند

دیدارنیوز: نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه تغییر سیاست‌های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، بر ضرورت ورود جدی رئیس جمهور به این موضوع تاکید کرد.

صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی با انتقاد از اینکه تغییر سیاست‌های ارزی در حوزه دارو مردم را نگران کرده است، گفت: کاهش ۲ میلیارد دلاری بودجه دارو و تغییر ارز برخی دارو‌ها از ترجیحی به نیمایی در سال گذشته بنا بر اظهارات مسئولان ذی ربط باعث شد دارو‌های خارجی تا ۶ برابر افزایش قیمت و همچنین دارو‌های داخلی افزایش ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی را تجربه کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی هم با کمبود ارز برای واردات مواد اولیه مواجه شدند و متاسفانه شاهد تداوم همین روند در سال جاری نیز هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خطاب به وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه شما در کجای این داستان هستید، تصریح کرد: دهک‌های پایین جامعه، بازنشستگان و سالمندان به مراتب بیشتر از سایر اقشار در معرض بیماری هستند و بیشترین آسیب را از آشفتگی بازار دارو می‌بینند؛ آیا می‌دانید بسیاری از بیماران بی بضاعت هنگام تهیه نسخه، وقتی با قیمت آن مواجه می‌شوند، از دریافت دارو صرف نظر می‌کنند؟ از رئیس جمهور می‌خواهیم در اسرع وقت به این موضوع ورود و آن را ساماندهی کند.

*بودجه محرومیت زدایی عادلانه توزیع نشده است

در ادامه علی اکبر بسطامی نماینده ایلام در تذکر شفاهی خود گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح ساختار بودجه و اعمال ضریب محرومیت و لحاظ اعتبارات محرومیت‌زدایی، این اعتبارات براساس قدرت چانه زنی در دو سال اخیر اختصاص یافته و لازم است دوستان در کمیسیون تلفیق گزارش دهند که چگونه این اعتبارات توزیع شده است.

نماینده مردم ایلام افزود: ۱۰۰ میلیاردی که به استان‌ها داده شده است براساس عدالت نیست و مناطق محروم، محرومتر شده و استان‌های برخوردار، برخوردارتر شده اند.

*مطالبات کادر درمان و پزشکان پرداخت شود

علی بابائی کارنامی نماینده ساری نیز در تذکری خطاب به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پرداخت مطالبات کادر درمان و پزشکان تمام وقت و پاره وقت و تعیین تکلیف استخدام پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین رسیدگی به بهورزان شد.

وی در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش درباره عدم توجه کافی به مدارس غیردولتی تصریح کرد: چرا ظرفیت قانونی در جهت ارتقاء این مدارس از جمله توجه به نیروی انسانی آن‌ها به کار گرفته نمی‌شود.

نماینده ساری در بخش پایانی تذکر خود بیان کرد: اشتباه سال گذشته کمیسیون تلفیق مجدداً در سال جاری تکرار شد، تدوین جداولی که به دولت فرستاده شده مورد تأیید مجلس شورای اسلامی نیست و درخواست دارم این اشتباه در سال‌های بعدی و تدوین قوانین انجام داده نشود.

بابایی اظهار کرد: امیدوارم مجلس شورای اسلامی نشستی برگزار کند و بین نظارت و دخالت نمایندگان تفکیک قائل شود تا فرمایشات مقام معظم رهبری بر روی زمین باقی نماند و شأن مجلس حفظ گردد تا برخی افراد از نظارت عالمانه مجلس نترسند و سوء استفاده نکنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی