تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
تاکید رهبری درباره تولید دانش‌بنیان به موضوع بهره‌وری بازمی‌گردد

محسنی بندپی: شر‌کت‌های دانش‌بنیان به اندازه چندین هزار بشکه نفت، تولید دارند

یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه تاکید رهبری درباره تولید دانش‌بنیان به موضوع بهره‌وری بازمی‌گردد، گفت که در کشورهای پیشرفته شر‌کت‌های دانش‌بنیان به اندازه چندین هزار بشکه نفت، تولید دارند.

کد خبر: ۱۲۵۴۸۷
۱۰:۲۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

محسنی بندپی: شر‌کت‌های دانش‌بنیان به اندازه چندین هزار بشکه نفت، تولید دارند

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس گفت: در حال‌حاضر اقتصاد دنیا به واسطه اتکا بر علم کاملا تغییر کرده است و شاید به اندازه چند هزار بشکه نفت ما، باتوجه به همین تکیه در تولید پیشرفت داشته‌اند که هم اشتغالزایی بیشتری را ایجاد کرده‌اند و هم این‌که محصولاتی در بعضی از کشور‌ها تولید می‌شود که سایر کشور‌های دنیا رابه خودشان وابسته کرده‌اند.

محمدعلی محسنی بند‌پی، درباره شعار سال ۱۴۰۱ که "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین" نامگذاری شده است، گفت: اگر دقت کرده باشید، به جز یکی، دو سال اول که مقام معظم رهبری سال را به نام حضرت علی (ع) و امام خمینی رحمت الله علیه نام گذاری کردند مابقی سال‌ها شعارهای‌شان با مسائل اقتصادی نظیر تولید، حمایت از تولید، جهش تولید و رونق تولید پیوند داشته که این نشان دهنده آن است که رهبر انقلاب محور مشکلات اصلی کشور را در مسائل اقتصادی دیده‌اند و تلاش کردند با شعار‌های خاص خودشان توجه هر سه قوه، فرقی هم ندارد قوه قضائیه باشد یا مقننه و مجریه را به سمت مسائل اقتصادی معطوف کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه برآوردی که کارشناسان در خصوص اجرایی شدن شعار در سال‌های متمادی داشته‌اند این بوده است که در سال‌های گذشته کمتر از ۱۰ درصد شعار‌های سال که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند محقق شده‌اند که این زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: امیدوارم امسال هم مانند سال‌های گذشته مسئولان در هر سه قوه تنها به درج این شعار بالای مکاتبات اداری خودشان اکتفا نکنند. بنشینند با تشکیل کارگروه‌های مختلف به سمت اجرایی کردن این شعار‌ها بروند.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که، امسال با یک تغییر و رویکرد علمی در شعار مقام معظم رهبری روبه‌رو هستیم و آن بحث توجه به شرکت‌های دانش بنیان و تولید دانش بنیان است، عنوان کرد: اگر توجه کرده باشید در حال‌حاضر اقتصاد دنیا به واسطه اتکا بر علم کاملا تغییر کرده است و شاید به اندازه چند هزار بشکه نفت ما، باتوجه به همین تکیه بر تولید پیشرفت داشته‌اند که هم اشتغالزایی بیشتری را ایجاد کرده‌اند و هم این‌که محصولاتی از آن‌ها در بعضی از کشور‌ها تولید می‌شود که سایر کشور‌های دنیا را به خودشان وابسته کرده‌اند.

وی افزود: رهبر انقلاب در ابتدای سال گذشته هنگامی که ملاقاتی با جامعه پرستار داشتند فرمودند ما باید برای همه مشکلات کشور راهکار علمی پیدا کنیم، دقیقا بر مبنای همین شعار است که کشور‌های توسعه یافته نسبت به جذب نخبگان همه کشور‌های دنیا حتی از نخبگان کشور‌هایی که به نوعی آن‌ها را دشمن خودشان خطاب می‌کنند، اقدام می‌کنند چرا که معتقدند باید برای برون‌رفت از مشکلات مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی راهکار‌های علمی پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که تمرکز بر شرکت‌های دانش بنیان توجه به بهره‌وری است، گفت: زمانی که صحبت از شرکت‌های دانش بنیان و تولید متکی بر دانش مطرح می‌شود محور اول بحث بهره‌وری است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت محترم ۸ درصد رشد اقتصادی پیش‌بینی کرده است که ۴/۵ درصد بر اساس سرمایه‌گذاری و ۳/۵ درصد بر اساس بهره‌وری است که اگر قرار باشد ما به رشد ۳/۵ درصد بهره‌وری و ۴/۵ درصد سرمایه‌گذاری برسیم قطعا با رویکرد سال ۱۴۰۰ موفق نخواهیم شد و باید سازوکار جدیدی اتخاذ شود و راهکار‌های جدیدی را در پیش بگیریم. از همین رو تاکید مقام معظم رهبری بر تولید متکی بر شرکت‌های دانش بنیان شاید بازگردد به بحث بهره‌وری به گونه‌ای که در تولید هم ما بتوانیم با حداقل ورودی‌ها، حداکثر خروجی را داشته باشیم که این‌ها محقق نخواهد شد مگر این‌که نگاه علمی و روز باشد.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی