تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
در سالگرد رونمایی از "کتاب رییس جمهور نظامی":

"سیداحمد نبوی" دبیر همایش‌ها و برنامه‌های مرتبط با "کتاب رییس جمهور نظامی" شد

با حکم "صادق خانی‌علی‌اکبری" (نویسنده کتاب رییس جمهور نظامی)، "سیداحمد نبوی" دبیر ستاد برگزاری همایش رونمایی از نسخه انگلیسی و فراخوان مقاله برای کتاب "رییس جمهور نظامی" شد.

کد خبر: ۱۲۳۷۸۳
۱۸:۵۹ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: اسفند سال ۱۳۹۹ در روز‌هایی که بازار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ داغ شده بود، سالن اجتماعات کتابخانه ملی ایران میزبان خیل قابل توجهی از فعالان سیاسی، فرهنگی، روزنامه‌نگاران، شخصیت‌های حزبی و همچنین چهره‌های نظامی برای رونمایی از یک اثر فرهنگی متفاوت و بدیع (یک کتاب) بود. خبر انتشار کتابی تحت عنوان "رییس جمهور نظامی" بازار سیاست و انتخابات و گمانه‌های پیرامون آن را داغ‌تر کرد. این کتاب که به قلم و تالیف "صادق خانی‌علی‌اکبری" و همکاری دوستان همفکرش به رشته تحریر درآمده بود، گفتمان متفاوتی را در سپهر سیاسی ایران را مطرح می‌کرد.

در روز رونمایی از کتاب یعنی در اسفند ۹۹ «صادق خانی‌علی‌اکبری» مولف کتاب، در سالن همایش‌های کتاب خانه ملی ایران در دفاع از ایده خود و تشریح این اثر گفت: با بررسی کارنامه سیاسی بسیاری از رؤسای جمهور نظامی در سطح جهان، می‌توان چنین نتیجه گرفت با توجه به برخی از مهمترین ویژگی شخصیت‌های نظامی مانند احساس مشترک با مردم، خوداتکایی، صلح طلبی، توان مدیریت بالا و ساختارمند، تفکر سازمانی و پایبندی به نظر جمعی و گروهی، یک رئیس جمهور نظامی، که سابقه اجرایی و همکاری با تمامی دولت‌ها چپ و راست در ایران را در کارنامه داشته باشد، بتواند با غلبه برسرخوردگی و ناامیدی در جامعه، کاهش شکاف طبقاتی، حل مشکلات اقتصادی و سیاسی و رفع تنش خارجی، از استقلال کشور دفاع و زمینه‌ساز رشد و توسعه و رفاه اقتصادی شده و جایگاه کشور را از نظر مسائل راهبردی و ژئوپلتیک منطقه‌ای ارتقا دهد.

نویسنده کتاب رییس جمهور نظامی افزود: پیام روشن این کتاب برای تروریسم جهانی و کسانی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، این است که بدانند ما امروز در ایران در حال انتخاب شهید سلیمانی به عنوان رییس جمهور هستیم.

البته نویسنده در بخشی از این کتاب به کارنامه روسای جمهور و نخست وزیرانی اشاره می‌کند و نتیجه می‌گیرد بیشتر این افراد که شغل اصلی آن‌ها نظامی‌گری بوده یا خاستگاه نظامی داشته‌اند، هر گاه با رای مردم یا پارلمان انتخاب شده‌اند، از سلف‌های سیاسی خود صلح‌طلب‌تر، مردمی‌تر، توسعه محورتر و دموکراتیک‌تر بوده‌اند.

نویسنده کتاب با توجه به درکی که از اوضاع سیاسی ایران داشت و ضرورت‌ها و نیاز‌های روز کشور چنین احساسی داشت که ایران امروز در پیچ تاریخی حساسی قرار دارد و برای گذار از این دوران سخت، یک شخصیت سیاسی قوی با سابقه نظامی سطح اول می‌تواند ایران را به سمت جلو و توسعه همه جانیه رهنمون شود. این کتاب با پشتوانه چند سال مطالعه پیوسته و بررسی نمونه‌های تاریخی روسای جمهور نظامی انتخابی و غیر انتخابی در سطح جهان و در برهه‌های مختلف تاریخی، در صدد بیان این رویکرد و گفتمان برآمد که شرایط امروز ایران بی شباهت به نمونه‌های مطالعه شده جهان نیست و لذا جمعا و نهایتا با انتشار این کتاب قصد داشت پای نویسندگان و نظریه پردازان را به نوعی به عرصه نقد و بررسی این موضوع باز کند. در همان مقطع البته دست اندرکاران کتاب واکنش‌ها و نظرات مختلفی دریافت کردند.

به هر روی به نظر می‌رسد مولف یعنی آقای خانی‌علی‌اکبری و تیم مطالعاتی کتاب مذکور همچنان و برای تکمیل و توسعه نظریه "رییس جمهور نظامی" و از آنجا که بر این نظریه و گفتمان عقیده‌مند است، به دنبال اعلام فراخوانی است که مقالات علمی با چندین سرفصل و بر محور گفتمان کتاب "رییس جمهور نظامی" دریافت کند. آنگونه که نویسنده کتاب می‌گوید، این مقالات در دبیرخانه کتاب جمع‌آوری شده و ضمن معرفی یک هیات داوری در مراسمی که به همین منظور تشکیل خواهد شد به چند مقاله برتر جوایزی تعلق خواهد گرفت.

خانی‌علی‌اکبری همچنین گفت: تمام این تلاش‌ها معطوف به استفاده از دانش و توان نویسندگان و نظریه پردازان برای پردازش و چکش‌کاری نظریه "رییس جمهور نظامی" است و هدف از این برنامه‌ها تالیف فاز دوم یا دومین جلد این کتاب با همین نام یا نام دیگری است.

همچنین چند موسسه انتشاراتی داخلی و خارجی هم طی سال گذشته به دنبال کسب اجازه از مولف برای ترجمه این اثر بودند که طبق اعلام نویسنده، به زودی این کتاب به زبان انگلیسی هم ترجمه و در خارج از کشور منتشر می‌شود.



به همین منظور و برای طی این پروسه و تکمیل این پروژه یعنی ترجمه و انتشار نسخه انگلیسی، دریافت مقالات، اعلام مقاله‌های برنده و جوایز آن و همچنین تالیف جلد دوم کتاب با استفاده از مقالات و بازخورد‌های دیگر؛ مولف و تیم مطالعاتی و مشاوران "کتاب رییس جمهور نظامی" تاسیس و تشکیل یک دبیرخانه را در جلسه‌ای در تاریخ یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ مصوب کردند و "سردار سیداحمد نبوی" به عنوان رئیس ستاد برگزاری همایش رونمایی از چاپ انگلیسی "کتاب رییس جمهور نظامی" و دبیر فراخوان مقاله با موضوع "رییس جمهور نظامی"، منصوب و حکم او توسط مولف کتاب امضا و ابلاغ شد.

در حکم انتصاب سردار نبوی که در تاریخ دهم اسفند ماه ۱۴۰۰ صادر و ابلاغ شد، آمده است:

بسمه‌تعالی



برادر ارجمند جناب آقای سید احمد نبوی

با سلام
احتراماً با توجه به برگزاری همایش رونمایی از چاپ انگلیسی کتاب رئیس‌جمهور نظامی در مرداد ۱۴۰۱ و نظر به تعهد، شایستگی، مراتب علمی، سوابق ارزشمند فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جنابعالی، نقشی که در دوران دفاع مقدس داشته‌اید به موجب این حکم به عنوان "رئیس ستاد برگزاری همایش رونمایی و دبیر فراخوان مقاله با موضوع رییس جمهور نظامی منصوب می‌گردید. امید است در آستانه دهه پنجم انقلاب اسلامی با اتکا به خداوند متعال، نصب‌العین قرار دادن نظریه نظام انقلابی و بهره گرفتن از توان و ظرفیت یادگاران دفاع مقدس و فرهیختگان علمی و انقلابی حوزه و دانشگاه در انتخاب هیئت داوران و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی، خصوصاً منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، رشد فرهنگی جامعه در مسیر شکوفایی استعدادها، گسترش معنویت دانش و تداوم بخشی به اهداف و پیشرفت‌های انقلاب که محور‌های مورد تاکید در کتاب رییس‌جمهور نظامی بوده، کوشا باشید.

با تجدید احترام؛ صادق خانی‌علی‌اکبری، نویسنده کتاب رییس جمهور نظامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی