تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده سقف معافیت مالیاتی سالانه کارمندان را تعیین کردند. فرشادان نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس پیشنهاد اصلاح جزء بند (۵) را ارائه کرد تا حقوق کارمندان تا سقف ۱۰ میلیون تومان از مالیات معاف شود، اما نمایندگان با ۱۱۷ رأی نسبت به آن مخالفت کردند.

کد خبر: ۱۲۳۷۳۰
۱۱:۲۵ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را با ۱۶۲ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند.

در بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه آمده است: سقف معافیت مالیاتی سالانه موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات­های مستقیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می­‌شود.

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از مجموع مندرج در احکام کارگزینی شامل حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت و فوق العاده مستمر و غیر مستمر و سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال به شرح زیر می­باشد:

۱-۵- نسبت به مازاد ششصد و هفتاد و دو میلیون (۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، ده­ درصد (۱۰%)

۲-۵- نسبت به مازاد یک میلیارد و هشتصد میلیون (۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، پانزده­درصد (۱۵%)

۳-۵- نسبت به مازاد سه میلیارد (۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال تا چهار میلیارد و دویست میلیون (۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال، بیست­درصد (۲۰%)

۴-۵- نسبت به مازاد چهارمیلیارد و دویست میلیون (۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال به بالا، سی درصد (۳۰%) میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده (۵۷) قانون مالیات­های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه به مبلغ سیصد و نود و شش میلیون (۳۹۶,۰۰۰,۰۰۰) ریال تعیین می­شود.

بر اساس این گزارش، علی خضریان نماینده مردم تهران ابتدا پیشنهاد اصلاح کل این بند را ارائه کرد که با مخالفت نماینده مردم محلات و همچنین نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مواجه شد و در نهایت با ۱۵۱ رأی مخالف مورد تصویب قرار نگرفت.

همچنین عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه نیز پیشنهاد اصلاح کل بند یاد شده را مطرح کرد و اعتقاد داشت این پیشنهاد می‌تواند سبب تحقق عدالت در حوزه حقوق و دستمزد‌ها شود، اما با مخالفت لطفی نماینده رزن و نمایندگان دولت و کمیسیون تلفیق مواجه شد و در نهایت نیز با ۱۲۹ رأی مخالف از دستور کار خارج شد.

در ادامه بررسی بند (۵) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمیسیون‌های آموزش و قضایی مجلس پیشنهادی را برای حمایت از اعضای هیأت علمی مطرح کردند که این موضوع با مخالفت ۱۱۱ نفر از نمایندگان مجلس مواجه شد و آن را خلاف عدالت دانستند.

این گزارش می‌افزاید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس پیشنهاد اصلاح جزء بند (۵) را ارائه کرد تا حقوق کارمندان تا سقف ۱۰ میلیون تومان از مالیات معاف شود، اما نمایندگان با ۱۱۷ رأی نسبت به آن مخالفت کردند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی