تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در انتظار واریز عیدی که اخیرا مورد تاکید رییس جمهور نیز قرار گرفته هستند و با اعلام مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، از امروز پرداخت آن آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۳۲۶۰
۱۲:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز، در حالی که زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به تعویق افتاده و حسن ایزدان بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران، آن را نشانه خوب و مثبت فرض می‌کند که ممکن است سازمان تامین اجتماعی مبلغی به عیدی مصوب دولت بیفزاید، علی دهقان کیا رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار کارآفرین نیوز، اعلام کرد که بزودی عیدی بازنشستگان واریز خواهد شد.

دهقان کیا ضمن اشاره به اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم، پرداخت مبلغ عیدی را منوط به تامین بودجه توسط تامین اجتماعی و دستور پرداخت توسط این سازمان عنوان کرد.

عیدی بازنشستگان

بر اساس بودجه ۱۴۰۰ مبلغ عیدی بازنشستگان برای عید ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، البته عیدی ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. در عین حال، امسال در اواخر بهمن ماه، در جلسه هیات دولت، مبلغ عیدی بازنشستگان مشخص شد؛ براساس مصوبه هیات دولت، عیدی پایه، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که حق تاهل ۴۰۰ هزار تومان و حق اولاد ۱۵۰ هزار تومان در صورت شمول به آن افزوده می‌شود. به طوری که خانواده چهار نفره، دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی این است که بازنشستگان کشوری مانند کارمندان، از حقوق و مزایای مختلفی برخوردارند و اگر عیدی آن‌ها پایین است به این دلیل است که در حقوق آن‌ها مزایای دیگری لحاظ شده، اما بازنشستگان تامین اجتماعی که این مزایا را ندارند نباید مانند بازنشستگان کشوری، عیدی دریافت کنند در حالی که کارگران شاغل تا دو برابر پایه حقوق را به عنوان عیدی دریافت می‌کنند.

در شرایطی که پسته و مغز گردو کیلویی حدودا ۳۰۰ هزار تومان، مغز بادام و بادام هندی ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان و مغز فندق ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان است، با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عیدی برای بازنشستگان، دقیقا چه کار‌های می‌توان انجام داد، پرسشی است که از آغاز تورم‌های بالا در سال ۱۳۹۷ مطرح شده و هنوز هم بی پاسخ است.

پیش از این، علی دهقان کیا در مورد دلیل اختلاف عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران به کارآفرین نیوز گفته بود که توجیه آن این است که در دوران شاغل بودن، مبلغی از حقوق، بابت عیدی کسر نشده لذا در دوران بازنشستگی، مواردی را پرداخت می‌کنند که در دوران شاغل بودن، از حقوق کسر و به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

با این وصف، مبلغ عیدی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را باید رقمی بین ۵ هزار و ۶۰۰ تا حدود ۷ هزار میلیارد تومان برآورد کرد که با تامین بودجه آن پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ساعاتی پیش اعلام کرد که با مساعدت دولت در پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی، فرایند پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شده و تا فردا در حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

عیدی پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده که با حق ۴۰۰ هزار تومانی همسر و ۱۵۰ هزار تومانی هر فرزند تا سقف ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی