تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
نیشکر و سازمان جنگل‌ها توافق کردند؛

انجام مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد خوزستان بر پایه بیابان‌زدایی اقتصادی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توافق برای تکمیل مطالعات اجرایی طرح امکان‌سنجی استفاده از ز هاب‌های نیشکر برای تولید محصولات کشاورزی در کانون‌های ریزگرد جنوب غرب اهواز خبر داد.

کد خبر: ۱۲۳۲۳۸
۱۱:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

انجام مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد خوزستان بر پایه بیابان‌زدایی اقتصادی

به گزارش دیدارنیوز خوزستان |دکتر مسعود منصور،اعلام کرد، با مدیران نیشکر توافق شد که مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد و بیابان زای یک و دو استان انجام شود تا ان شاء الله به یک طرح اجرایی مناسب برسیم.

وی افزود: همچنین توافق شد که توسعه نیشکر در اراضی ای که فعلاً در اختیار آن هست، در فاز اول ۲ هزار هکتار جنگل کاری با هدف زراعت چوب انجام دهد و ان شاء الله با همت مدیرعامل پرتلاش نیشکر این امر محقق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی این توافقات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت، با مطالعات و تهیه طرح اجرایی کانون‌های بیابان زای استان را مهار کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: با اجرای طرح درختکاری ۲ هزار هکتاری از سوی نیشکر که به تدریج توسعه و افزایش می‌یابد هم به سرانه فضای سبز استان و هم به صنایع چوب و کاغذ و هم تثبیت خاک و جلوگیری از بیابانی شدن عرصه‌ها کمک می‌کند.

منصور با اشاره به نقش مهم نیشکر در جلوگیری از بیابان زایی تأکید کرد، قطعاً نقش توسعه نیشکر در عرصه‌های تحت بهره‌برداری خود و این اقدامات ذکرشده در راستای مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیردولتی در توسعه، حفظ و احیای منابع طبیعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی