تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مسکو قطعنامه محکومیت حملات به اوکراین را وتو کرد

روسیه در جلسه رای گیری عصر روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه محکومیت «حملات به اوکراین» را وتو کرد. این در حالی است که روسیه سه روز پیش با دستور پوتین به خاک اوکراین حمله‌ور شد و قصد دارد دولت زلنسکی را سرنگون کند.

کد خبر: ۱۲۳۱۹۷
۰۹:۱۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

مسکو قطعنامه محکومیت حملات به اوکراین را وتو کرد

دیدارنیوز: روسیه در جلسه رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل متحد در عصر روز جمعه به وقت محلی، قطعنامه محکومیت عملیات نظامی در اوکراین را وتو کرد.

روسیه در جلسه رای گیری روز جمعه در شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه محکومیت «حملات به اوکراین» را وتو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ۱۱ کشور به پیش نویس قطعنامه رای مثبت و ۴ کشور از جمله چین، هند و امارات رای ممتنع دادند و روسیه که دارای حق وتو است به این پیش نویس رای منفی داده است.

در همین رابطه، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه جمعه شب شورای امنیت گفت که روسیه به پیش نویس قطعنامه عملیات نظامی خود در اوکراین به دلیل «ماهیت ضد روسی» آن رای منفی داده است.

نبنزیا اعلام کرد که روسیه در حال جنگ با اوکراین نیست، بلکه عملیاتی را برای حفاظت از جمعیت منطقه دونباس و تخلیه اوکراین از دست نازی‌ها انجام می‌دهد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اظهار داشت که غرب «اوکراین را در بازی ژئوپلیتیک خود تبدیل به یک مهره کرده است» و نیرو‌های روس به زودی ماموریت‌های خود را در اوکراین آغاز خواهند کرد.

کشور‌های روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلستان و چین به عنوان پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، دارای حق وتو برای جلوگیری از هر قطعنامه‌ای هستند که مورد تأیید آن‌ها نیست.

برای تصویب هر قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل، تأیید حداقل ۹ نفر از ۱۵ عضو لازم است و علاوه بر آن هیچ یک از ۵ عضو دائمی نباید مخالفتی با قطعنامه داشته باشند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صبح روز پنجشنبه اعلام کرد که در پاسخ به درخواست رهبران دو منطقه دونتسک و لوهانسک تصمیم به انجام یک عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از مردم غیرنظامی دونباس گرفته است. پوتین تاکید کرد که روسیه چاره‌ای جز این اقدام نداشته و قصد اشغال خاک اوکراین را ندارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی