تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

روسیه: اگر تحریم شویم، ایستگاه فضایی روی سر آمریکا یا اروپا می‌افتد

رئیس آژانس فضایی روسیه، ادعا کرد در صورت تحریم این کشور توسط غرب به دلیل تهاجم نظامی مسکو به اوکراین، ممکن است ایستگاه فضایی بین‌المللی به ایالات متحده یا اروپا سقوط کند.

کد خبر: ۱۲۳۱۶۷
۱۹:۵۲ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

روسیه: اگر تحریم شویم، ایستگاه فضایی روی سر آمریکا یا اروپا می‌افتد

دیدارنیوز: دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه، روسکاسموس می‌گوید که ممکن است ایستگاه فضایی بین‌المللی در نتیجه تحریم‌های روسیه از مدار خارج شود و به ایالات متحده یا اروپا سقوط کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هوافضا و برنامه فضایی این کشور را هدف قرار می‌دهد.

روگوزین گفت: «اگر همکاری با ما را متوقف کنید، چه کسی جلوی خروج کنترل‌ناپذیر ایستگاه فضایی بین‌المللی را از مدار می‌گیرد و مانع از سقوط آن به آمریکا یا اروپا می‌شود؟»

وی با یادآوری این که مدار و موقعیت ایستگاه در فضا توسط موتور‌های ساخت روسیه کنترل می‌شود، گفت: «همچنین احتمال سقوط یک سازه ۵۰۰ تنی روی هند و چین وجود دارد. آیا می‌خواهید آن‌ها را با چنین چشم‌اندازی تهدید کنید؟ ایستگاه فضایی بین‌المللی بر فراز روسیه پرواز نمی‌کند، بنابراین همه خطرات برای شماست. آیا آمادگی دارید؟»

دکتر وندی ویتمن کاب، پروفسور مطالعات راهبردی و امنیت در دانشکده مطالعات پیشرفته هوافضا در این زمینه گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، خطر بزرگی است. اما احتمالاً به دلیل پیامد‌های سیاسی و دشواری خارج کردن ایمن فضانوردان روسی از ایستگاه فضایی بین‌المللی، این تهدید در عمل بیهوده است.»

چهار فضانورد ناسا، دو فضانورد روسی و یک فضانورد اروپایی در حال حاضر در ایستگاه فضایی هستند.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «برای حفظ عملیات ایمن و مستمر ایستگاه فضایی بین‌المللی به همکاری با روسکاسموس و دیگر شرکای این سازمان در کانادا، اروپا و ژاپن ادامه می‌دهد».

ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت پنج آژانس فضایی از ۱۵ کشور از جمله کانادا، چندین کشور اروپایی، ژاپن، روسیه و ایالات متحده در سال ۱۹۹۸ به فضا پرتاب شد. این تأسیسات به مجموعه‌ای تبدیل شد که تقریباً به اندازه یک زمین فوتبال است و تقریباً ۱۳ کیلومتر سیم‌کشی برق، یک هکتار پنل خورشیدی و سه آزمایشگاه با فناوری بالا دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی