تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فیفا: نگران اوکراین هستیم؛ یوفا: حمله روسیه را محکوم می‌کنیم

فیفا و یوفا نگرانی خود از حمله روز گذشته روسیه به خاک اوکراین را اعلام کردند و در این میان، یوفا اعلام کرد این احتمال وجود دارد که میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از شهر سن‌پترزبورگ روسیه گرفته شود.

کد خبر: ۱۲۳۱۰۷
۰۹:۰۶ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

فیفا: نگران اوکراین هستیم؛ یوفا: حمله روسیه را محکوم می‌کنیم

دیدارنیوز: رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ابراز امیدواری کرد که بازی‌های پلی آف برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ طبق برنامه برگزار شود.

به نقل از خبرگزاری تاس، تیم‌های ملی فوتبال لهستان، جمهوری چک و سوئد با برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در روسیه مخالفت کردند اتحادیه‌های فوتبال لهستان، سوئد و جمهوری چک روز پنجشنبه به دلیل تشدید اوضاع نظامی-سیاسی در اطراف روسیه و اوکراین، مخالف برگزاری بازی‌های پلی آف در روسیه بودند.

جیانی اینفانتینو درباره اتفاقات اخیر گفت: مثل بقیه، امروز صبح از خواب بیدار شدیم و از آنچه دیدیم شوکه شدیم. این موضوع امروز در شورای فیفا مطرح شد. ما نگران اتفاقاتی هستیم که در حال وقوع است و امیدواریم که صلح در اوکراین از طریق گفتگو برقرار شود. فیفا به ابراز همبستگی خود با مردم آسیب دیده از این درگیری ادامه خواهد داد.

رئیس فیفا در پاسخ به سوال خبرنگار انگلیسی که چرا تایید نمی‌کند که بازی‌های آینده در روسیه برگزار می‌شود، ادامه داد: وضعیتی که امروز صبح با آن روبرو هستیم، آشکارا غم انگیز و ناراحت کننده است. ما باید این موضوع را جدی بگیریم و همه چیز را تحلیل کنیم. این یک موضوع فوری است. البته همه ما امیدواریم که این وضعیت هر چه زودتر حل شود. ما می‌خواهیم قاطعانه به این باور برسیم که این شرایط پایدار نخواهد بود. البته ما در فیفا شورایی داریم که می‌تواند در هر زمانی تصمیم بگیرد. ما شرایط را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و در زمان مناسب تصمیم خواهیم گرفت.

قرار بود تیم ملی روسیه برای جواز حضور در جام جهانی قطر در مسکو در ورزشگاه لوژنیکی بازی‌های پلی آف را انجام دهد که این بازی‌ها را به ورزشگاه دینامومسکو انتقال داد. دیدار تیم‌های ملی روسیه و لهستان باید در ورزشگاه خانگی دینامو مسکو برگزار شود. برنده این دیدار در نیمه نهایی با برنده دیدار سوئد - جمهوری چک بازی خواهد کرد تا یک تیم از این ۴ تیم راهی جام جهانی شود.

جام جهانی از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. انگلیس، آرژانتین، بلژیک، برزیل، آلمان، دانمارک، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، هلند، صربستان، فرانسه، کرواسی و سوئیس پیش از این به این مسابقات راه یافته اند. تیم ملی قطر به عنوان میزبان این رقابت‌ها در مسابقات جام جهانی شرکت خواهد کرد.

یوفا حمله نظامی روسیه به اوکراین را محکوم کرد

به گزارش تسنیم، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین موضع‌گیری کرد.

در بیانیه یوفا آمده است: یوفا همچون جامعه بین‌الملل به طور جدی نگران وضعیت امنیتی اروپاست و قویاً ورود نظامیان روسیه به خاک اوکراین را محکوم می‌کند. به‌عنوان نهاد حاکم بر فوتبال اروپا، یوفا بی‌وقفه در تلاش است تا فوتبال را مطابق ارزش‌های قاره اروپا همچون صلح و احترام به حقوق بشر و در راستای روح منشور المپیک تبلیغ کند و آن را توسعه دهد. ما در ابراز همبستگی با جامعه فوتبال اوکراین ثابت قدم هستیم و آماده‌ایم تا دست یاری خود را به سوی مردم اوکراین دراز کنیم. ما شرایط به وجود آمده را با نهایت جدیت و حساسیت زیر نظر داریم. در همین خصوص هم تصمیماتی اتخاذ می‌شود که در روز جمعه اعلام خواهد شد.

اعضای کمیته اجرایی یوفا قرار است امروز (جمعه) نشستی اضطراری با محوریت بررسی شرایط موجود در اوکراین برگزار کنند و این احتمال وجود دارد که در آن میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از شهر سن‌پترزبورگ روسیه گرفته شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی