تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
«تنگنا»؛ برنامه نهم ـ قسمت دوم

گفت و گو با محمد توسلی؛ آگاهی‌بخشی یا صدور بیانیه به جای سیاست‌ورزی؟!

بخش دوم گفتگو با محمد توسلی دبیرکل نهضت آزادی ایران بر سالهای بعد از انقلاب متمرکز است. جایی که نهضت مدعی اتخاذ استراتژی آگاهی بخشی است و منتقدان بر کم‌اثر بودن فعالیت‌های آن تاکید دارند.

کد خبر: ۱۲۳۰۳۴
۱۹:۲۱ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰

 

گفت و گو با محمد توسلی؛ آگاهی بخشی یا سیاست صدور بیانیه

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: زمانی که مهندس مهدی بازرگان در محکمه نظامی تهران، نهضت آزادی ایران را آخرین تشکیلاتی نامید که با زبان قانون با حکومت پهلوی صحبت می‌کند، باورش مشکل بود که در فردای براندازی رژیم پهلوی، همین حزب، در حالی که هنوز بسیاری از چهره‌های سرشناس و بلندپایه‌اش علاوه بر تکیه زدن بر منصب نمایندگی مجلس، در زمره رهبران و پیشگامان انقلاب و حکومت برآمده از آن به شمار می‌رفتند، موفق به اخذ مجوز فعالیت از وزارت کشور نظام جدید حاکم بر کشور نشود. کشمکش‌های نهضت آزادی ایران با ارکان سیاسی و امنیتی حاکمیت بر سر فعالیت علنی و رسمی از همان زمان آغاز شد و تا کنون ادامه دارد. در این بازه زمانی نهضت آزادی ایران از رد صلاحیت دو دبیر کل پیشین خود در ادوار انتخابات ریاست جمهوری تا ارائه لیست کامل در انتخابات دومین دوره شورای شهر تهران را تجربه کرده است، اما برآیند این فعالیت‌ها در زمینه تکیه زدن بر جایگاه‌های حاکمیتی پس از پایان مجلس اول، صفر بوده است.


آرشیو برنامه تنگنا


در عوض، کارنامه فعالیت‌های نهضت آزادی در چهل سال گذشته انباشته از بیانیه‌ها و نامه‌های سرگشاده یا سربسته خطاب به ملت و حاکمان است و بسیاری از اعضای این تشکیلات در این سال‌ها بابت همین فعالیت‌های رسولانه نیز متحمل هزینه‌های فراوان شده‌اند.
در بخش دوم از گفتگو با محمد توسلی، دبیر کل نهضت آزادی ایران، تلاش شد شیوه فعالیت تشکیلاتی و سیاسی این حزب و نسبت و مناسبات آن با افراد و جریان‌های گوناگون مورد کنکاش قرار گیرد.

قسمت دوم گفتگو با محمد توسلی را در ادامه بببینید:

عوامل برنامه تنگنا: 

تهیه کننده و مجری: حامد شجاعی

مشاورین طرح: زهرا توحیدی، حامد سیاسی‌راد، سجاد شجاعی

دکور و تصویر: اشکان اشعریون 

دستیار تولید: محمد بدیعی

تدوین: سجاد پیروانی

 

برچسب ها: تنگنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی