تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بحران اوکراین؛ از مجوز سلاح برای غیرنظامیان تا فراخوانی نیروهای ۱۸ تا ۶۰ ساله

پارلمان اوکراین پس از تنش‌های شدید اخیر کی‌یف با روسیه، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن به غیر نظامیان اجازه داده می‌شود برای دفاع از خود سلاح حمل کنند.

کد خبر: ۱۲۲۹۷۷
۱۴:۳۵ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

بحران اوکراین؛ از مجوز سلاح برای غیرنظامیان تا فراخوانی نیروهای ۱۸ تا ۶۰ ساله

دیدارنیوز: پارلمان اوکراین صدور مجوز حمل سلاح برای غیر نظامیان را صادر کرد و رئیس جمهور این کشور نیز نظامیان ذخیره را به خدمت فراخواند.

به نقل از الجزیره، پارلمان اوکراین قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن به غیر نظامیان اجازه داده می‌شود برای دفاع از خود سلاح حمل کنند.

صدور این مجوز در حالی است که شورای امنیت اوکراین نیز در این کشور حالت فوق العاده اعلام کرد.

بنا به اعلامیه نیرو‌های مسلح اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور نظامیان ذخیره ۱۸ تا ۶۰ ساله را به خدمت و دوره آموزشی نظامی فرا خوانده است.

زلنسکی در پیامی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که تقویت ارتش ضروری است و به همین دلیل فرمان فراخوان سربازان ذخیره به انجام وظیفه در دوره‌های ویژه را امضا کرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیازی به بسیج وجود ندارد، از فرا خواندن نیرو‌های ذخیره اوکراین برای یک دوره ویژه خبر داد.

این قانون که در نوامبر ۲۰۲۱ در اوکراین تصویب شد، اجازه می‌دهد تا نیرو‌های ذخیره بدون اعلام بسیج عمومی «در دوره‌های ویژه» به ارتش فراخوانده شوند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه فرمان به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق تحت کنترل جدایی طلبان طرفدار مسکو در شرق اوکراین و ورود نظامیان روس به این مناطق را برای حفظ صلح صادر کرد. این اقدام پوتین واکنش‌های شدید جهانی را در پی داشت.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی