تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

چالش بزرگ مجیدی در خط دفاع

موضوع اعزام به خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، دست مجیدی را برای انتخاب مدافعین تیمش مقابل فجرسپاسی بسته است. فجر رده چهاردهمی، این فصل شرایط خوبی ندارد، اما استقلال بازی رفت مقابل این تیم امتیاز از دست داده و در بازی برگشت هم، نمی‌تواند از دو مدافع ثابتش استفاده کند.

کد خبر: ۱۲۲۸۷۹
۰۷:۳۸ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

چالش بزرگ مجیدی در خط دفاع

دیدارنیوز: فرهاد مجیدی در غیاب یزدانی و مرادمند، باید تصمیم سختی برای چینش خط دفاعی تیمش مقابل فجر سپاسی بگیرد.

استقلالی‌ها پس از شروعی فوق العاده در نیم فصل دوم، توقع نداشتند انقدر زود دچار دردسر‌های عجیب شوند. موضوع اعزام به خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، دست مجیدی را برای انتخاب مدافعین تیمش مقابل فجرسپاسی بسته است. فجر رده چهاردهمی، این فصل شرایط خوبی ندارد، اما استقلال بازی رفت مقابل این تیم امتیاز از دست داده و در بازی برگشت هم، نمی‌تواند از دو مدافع ثابتش استفاده کند. خبر مصدومیت محمد دانشگر و غیبت احتمالی او، باعث می‌شود فرهاد مجیدی برای انتخاب مدافعین تیمش چالش سخت‌تری داشته باشد.

دانشگر برمی‌گردد؟
امید اصلی استقلالی‌ها برای بازی با فجر، بازگشت محمد دانشگر است. دانشگر اخیرا مصدوم شده و به گفته مجیدی، شانس زیادی برای بازی مقابل فجر ندارد. با این حال، بر اساس آخرین اخباری که از اردوی استقلال منتشر شده آن‌ها امیدوارند هر طور شده، دانشگر را به این بازی برسانند. در صورت رسیدن دانشگر به مرز آمادگی، مشکلات استقلال برای انتخاب خط دفاعی مقابل فجرسپاسی کمتر می‌شود. مجیدی در این بازی، احتمالا سیستم تیمش را به سیستم دفاع ۴ نفره تغییر خواهد داد و روزبه چشمی و محمد دانشگر، دو گزینه اصلی او برای بازی در پست مدافع میانی هستند.

غلامی و به‌آفرین
در صورت نرسیدن دانشگر به این بازی، مجیدی مجبور است سراغ یک راه حل جانشین برود. در لیست استقلال، مدافع میانی آماده دیگری وجود ندارد. بنابراین، مجیدی باید دست به یک ریسک بزرگ بزند و از بین دو مدافع موجود یکی را به زمین بفرستد. عارف غلامی، مدافع سال‌های اخیر استقلال تازه از مصدومیت برگشته و نمی‌تواند نود دقیقه کامل برای این تیم بازی کند. با این حال، بعید نیست مجیدی مجبور باشد او را در ترکیب اصلی تیمش مقابل فجرسپاسی قرار دهد. مدافع دیگر او، محمدجواد به‌آفرین است. مدافع جوانی که در لیست استقلال حاضر است و آخرین مدافع تخصصی مجیدی محسوب می‌شود. وضعیت دانشگر و غلامی، شاید به او فرصت بازی در ترکیب اصلی استقلال را بدهد.

تغییر پست
تغییر پست هافبک دفاعی به مدافع میانی، اتفاق عجیبی در فوتبال نیست. فصل پیش هم پرسپولیس در روز‌های مصدومیت محمدحسین کنعانی‌زادگان، از کمال کامیابی‌نیا در پست مدافع میانی استفاده کرد و جواب گرفت. با توجه به جوانی به‌آفرین، غیر منتظره مجیدی در صورت نرسیدن دانشگر و غلامی به شرایط بازی از همین راه حل استفاده کند. یعنی زبیر نیک‌نفس، به پست مدافع میانی برود و در کنار روزبه چشمی، زوج میانی خط دفاع استقلال را تشکیل دهند.

سیستم محبوب فرهاد
نتایج خوب استقلال در هفته‌های اخیر، ممکن است باعث شود مجیدی همچنان روی سیستم سه دفاعه اصرار داشته باشد. در این صورت علاوه بر روزبه چشمی، استقلال به دو مدافع دیگر نیاز دارد. محمد دانشگر و عارف غلامی، دو گزینه اصلی مجیدی هستند و در صورت نرسیدن یکی یا هر دوی آن‌ها، استقلالی‌ها باید سراغ راه حل‌های جانشین مثل نیک‌نفس و به‌آفرین بروند. موضوعی که می‌تواند ریسک بالایی، برای استقلال داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی