تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مسابقات فیتنس کاپ آسیا فقط در بخش مردان

چه زود همه «دختران» را فراموش کردند

اینکه چقدر راحت همه ممنوعیت ورزش زنان در رشته‌هایی که ۷ سال در آن فعالیت می‌کردند را پذیرفتند بسیار عجیب است. از رییس فدراسیون که کوچک‌ترین تلاشی برای برطرف کردن موانع انجام نداد تا مبادا صندلی‌اش به خطر بیفتد تا وزیر ورزش که حتی خبر ندارد معاونش چه دستوراتی صادر کرده است. خود خانم کاظمی‌پور هم با وجود همه وعده‌ها نشان داد نه تنها علاقه‌ای به پیگیری ماجرا ندارد که بدش نمی‌آید این داستان برای همیشه فراموش شود.

کد خبر: ۱۲۲۷۶۴
۰۹:۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

چه زود همه دختران را فراموش کردند

دیدارنیوز: به نظر می‌آید همه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به همین شکل اعمال می‌شود. ابتدا به صورت موقت و اگر امکانش مهیا شد به صورت دایم. همین سیستم برای ممنوعیت فعالیت زنان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی پیاده شده است.

در دی‌ماه نامه‌ای از طرف مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان منتشر شد که در آن آمده بود: «گزارش‌هایی مبتنی بر فعالیت برخی رشته‌های غیرمجاز و زیرزمینی و به تبع آن بروز رفتار‌های پرخطر، مصرف و تزریق مکمل‌های غیرمجاز دریافت کردم که خطر جدی را در راستای حفظ سلامت بانوان ایجاد کرده است و همین مساله عاملی شد تا مجوز فعالیت‌های رشته‌هایی که بانوان در ذیل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در آن فعال هستند، به منظور حفظ صیانت از حریم بانوان، مورد بررسی قرار گیرد.» منظور از مورد بررسی قرار گرفتن ممنوعیت تا اطلاع ثانوی بود.

در همان زمان استدلال‌های زیادی مطرح شد که اصلا ماجرا به آن شکل که کاظمی‌پور عنوان می‌کند نیست. این رشته‌ها چارچوب، لباس اسلامی مشخص و حتی مسابقات داخلی و برون‌مرزی دارند. اما تمام نگرانی اهالی رسانه و ورزشکاران این رشته تنها با یک جمله پاسخ داده می‌شد: «نگران نباشید. به زودی این مسائل بررسی و چارچوب‌های لازم تعیین می‌شود تا فعالیت از سر گرفته شود.» از آن به زودی نزدیک به دو ماه گذشته است.

یکی از دغدغه‌های ورزشکاران این بود که قرار است مسابقات کاپ آسیا در اسفندماه در جزیره کیش برگزار شود و با توجه به میزبانی ایران فرصت خوبی برای دختران کشورمان مهیا می‌شود تا با رقبای خارجی به رقابت بپردازند. مهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی در آن مقطع در پاسخی کوتاه به روزنامه اعتماد گفت این مسابقات سر جای خودش است و مشکل زنان هم در جلسه‌ای که به زودی برگزار می‌شود حل خواهد شد. ایشان در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مسابقات بخش زنان بدون حضور دختران ایرانی برگزار شود سکوت کرد.

دی و بهمن تمام شد و آن جلسه‌ای که قرار بود به بررسی رشته‌های اشاره‌شده بپردازد هرگز برگزار نشد یا اگر برگزار شد به نتیجه خاصی نرسید. حالا در آستانه برگزاری مسابقات کاپ آسیا مهدی نصیرزاده با صراحت اعلام کرده مسابقات زنان حذف شده. او از فدراسیون جهانی بدنسازی بابت اینکه قبول کرده مسابقات زنان برگزار نشود، اما ایران همچنان میزبان مسابقات مردان باشد تشکر کرده است. اینکه چقدر راحت همه ممنوعیت ورزش زنان در رشته‌هایی که ۷ سال در آن فعالیت می‌کردند را پذیرفتند بسیار عجیب است.

از رییس فدراسیون که کوچک‌ترین تلاشی برای برطرف کردن موانع انجام نداد تا مبادا صندلی‌اش به خطر بیفتد تا وزیر ورزش که حتی خبر ندارد معاونش چه دستوراتی صادر کرده است. خود خانم کاظمی‌پور هم با وجود همه وعده‌ها نشان داد نه تنها علاقه‌ای به پیگیری ماجرا ندارد که بدش نمی‌آید این داستان برای همیشه فراموش شود. از همه این‌ها عجیب‌تر تصمیم فدراسیون جهانی بدنسازی است. آن‌ها وقتی متوجه شدند زنان ورزشکار در کشورمان با ممنوعیت مواجه شده‌اند به راحتی با حذف مسابقات زنان آسیا موافقت کردند و کمال همکاری را با فدراسیون ایران برای برگزاری مسابقات فقط مردان انجام دادند.

گزارش از مرضیه حسین‌خانی

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی