تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

شایسته نیست اتهامات رئیس مجلس مورد رسیدگی قرار نگیرد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر رئیس مجلس نظام جمهوری اسلامی دچار اتهاماتی باشد که با شفافیت به آن‌ها رسیدگی نشده چنین وضعیتی برای این نظام برخاسته از انقلاب و خون شهدا شایسته نیست و اگر روشن شود که این اتهامات وارد نبوده و او از شائبه‌های مطرح‌شده منزه است، تکیه زدن بر این جایگاه برای او نیز مباح می‌شود.

کد خبر: ۱۲۲۷۲۹
۱۶:۴۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

شایسته نیست اتهامات رئیس مجلس مورد رسیدگی قرار نگیرد

 

دیدارنیوز: مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر درباره فایل صوتی پرسروصدائی که در روز‌های اخیر نقل تمام محافل شده و هر روز بیشتر و بیشتر مطرح می‌شود بخواهیم نظری واقع‌بینانه بدهیم باید بگوئیم بهترین راه اینست که مطالب مطرح‌شده در آن توسط دستگاه‌های نظارتی و قضائی مورد بررسی قرار بگیرند و با شفافیت کامل به تمام جزئیات آن رسیدگی شود و نتیجه بررسی‌ها و رسیدگی‌ها نیز بدون هیچ ابهامی به اطلاع مردم برسد.

چنین اقدامی، بزرگ‌ترین خدمت به تمام افراد و دستگاه‌ها و نهادهائی است که در این فایل صوتی مورد اتهام قرار گرفته‌اند. این تصور که با سکوت درباره محتوای این فایل صوتی و خواباندن سروصدای مربوط به آن، موضوع خاتمه پیدا می‌کند و فراموش می‌شود، یک خیال باطل است. این کار باعث تبدیل شدن موضوع به یک غده چرکین می‌شود و تجمیع همین غده‌های چرکین است که اعتماد مردم به نظام حکمرانی را خدشه‌دار می‌کند.

نتیجه رسیدگی‌های منصفانه و فاقد طرفداری از متهمین اگر گناهکار بودن آن‌ها بود، بدون هیچ ملاحظه‌ای باید به کیفر اعمال خود برسند و اگر تبرئه شدند باید از آن‌ها اعاده حیثیت شود و شایستگی‌شان برای ماندن در جایگاه مسئولیتی تأیید گردد.

قطعاً اگر رئیس مجلس نظام جمهوری اسلامی دچار اتهاماتی باشد که با شفافیت به آن‌ها رسیدگی نشده چنین وضعیتی برای این نظام برخاسته از انقلاب و خون شهدا شایسته نیست و اگر روشن شود که این اتهامات وارد نبوده و او از شائبه‌های مطرح‌شده منزه است، تکیه زدن بر این جایگاه برای او نیز مباح می‌شود.

با جلوگیری کردن از تحقیق و تفحص و کار قضائی هرگز نمی‌توان به این شفافیت رسید. سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها نیز به چنین شفافیتی نیاز دارند که اگر ایجاد شود، خود مردم از آن‌ها دفاع خواهند کرد و هیچیک از ابزار‌های تبلیغاتی دشمن قدرت به زیر سؤال بردن آن‌ها را نخواهند داشت، چون دشمن خلع سلاح می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی