تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سیگنال وین به بازار ارز/ چرا بازار ارز به سقوط سنگین دلار خوش‌بین شد؟

دلار روز گذشته در بازار ارز تهران بعد از ۷ ماه مقاومت به کانال ۲۵ هزار تومان برگشت. نرخ دلار روز گذشته ۳۷۰ تومان پایین رفت و بر روی ۲۵ هزار و ۷۵۰ تومان قرار گرفت.

کد خبر: ۱۲۲۷۱۰
۱۴:۵۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

سیگنال وین به بازار ارز

دیدارنیوز ـ برخی از تحلیگران در روز‌های گذشته معتقد بودند که تا زمانی که بازار ارز از احتمال توافق هسته‌ای در وین مطمئن نشود نمی‌توان گفت قیمت دلار به سمت کانال ۲۵ هزار تومان حرکت می‌کند یا نه. اما روز گذشته با سقوط دلار به کانال ۲۵ هزار تومان احتمالا بازار ارز به توافق برجام خوشبین است.

معامله گران بازار دلار ایران باور دارند که به زودی میلیارد‌ها دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشور‌های دیگر آزاد خواهد شد و این موضوع می‌تواند دست بازارساز حتی برای مداخله غیرمنطقی در بازار را باز بگذارد.

سه عامل کاهش قیمت دلار

برخی از تحلیلگران بازار دلار ایران معتقدند که در کنار مذاکرات هسته‌ای و سیگنال‌های مثبت آن مسئله دیگری مورد توجه معامله گران قرار گرفته و آن هم نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و بسته شدن حساب معامله گران کلان ارزی و کاهش حجم معاملات به واسطه روند کاهشی هفته‌های اخیر دلار می‌باشد. آن‌ها باور دارند این سه عامل باعث شده که از حجم تقاضا در بازار ارز کاسته شود و شیب نزولی دلار تند‌تر شود.

معامله گران بازار ارز می‌گویند در صورتی که قیمت دلار در بازار امروز زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی، تثبیت شود این امر می‌تواند نرخ اسکناس آمریکایی به سوی ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان هدایت کند.

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز دوم اسفند ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی ۷ هزار و ۱۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز یکشنبه ۱۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد؛ بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی شب گذشته بر روی ۲۵ هزار و ۷۲۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی شنبه شب ۴۸۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد. در معاملات پشت خطی جمعه شب قیمت دلار فردایی بر روی ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت؛ بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت از بازار هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با ۲۵ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت شنبه شب ۵۳۰ تومان افت کرده بود. شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۶ هزار و ۶۸۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز دوشنبه دوم بهمن عقب نشینی می‌کند.

برچسب ها: قیمت ارز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی