تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

چرا مصرف زیاد سبزیجات بیماری قلبی را از ما «دور نمی‌کند؟»

«هر ارتباطی بین مصرف سبزیجات و سلامت قلبی به این علت است که افرادی که مقدار بیش‌تری سبزیجات مصرف می‌کنند، دقیقاً همان‌هایی هستند که در سایر جنبه‌های زندگی نیز زندگی سالم‌تری دارند.»

کد خبر: ۱۲۲۶۸۷
۱۳:۲۶ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

چرا مصرف زیاد سبزیجات بیماری قلبی را از ما دور نمی‌کند

دیدارنیوز ـ همیشه گفته شده است که مصرف زیاد سبزیجات کلید یک زندگی طولانی‌مدت و سالم است. اما نتیجه یک تحقیق بزرگ که در انگلستان انجام شده است مدعی است که مصرف زیاد سبزیجات نمی‌تواند از ما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت کند.

محققان در دانشگاه آکسفورد داده‌های ۴۰۰۰۰۰‌بریتانیایی را به مدت ۱۲ سال مطالعه کردند. در طول این مدت، ۱۸۰۰۰‌نفر از مشارکت‌کنندگان مشکلات بزرگ قلبی مانند حمله قلبی یا سکته را تجربه کردند.

از مشارکت‌کنندگان پرسیده شد که هر روز چه مقدار سبزیجات مصرف می‌کردند و این مقدار با میزان شیوع بیماری‌های قلبی مقایسه شد. درکل، گروهی که بیش‌تر سبزیجات خام در رژیم روزانه‌شان داشتند در مقایسه با افرادی که کم‌ترین میزان سبزیجات را مصرف می‌کردند، در حدود ۱۵‌درصد کم‌تر احتمال داشت که دچار بیماری‌های قلبی بشوند.

دراین‌بین بین سبزیجات خام و پخته تفاوتی وجود نداشت. اما منافع خوردن سبزیجات خام با مداخله عوامل دیگری مانند سبک زندگی و میزان ثروت افراد از بین می‌رفت. این مطالعه نتیجه‌گیری کرد که «خوردن مقدار زیادی از غذا‌های گیاهی مانند کلم بروکلی، هویج و نخود نمی‌تواند در مقابل رخ‌دادنِ بیماری‌های قلبی از ما محافظت کند.»

نویسندگان این پژوهش که در نشریه فرانتیِر آو نوتریشن منتشر شده است می‌گویند: «هر ارتباطی بین مصرف سبزیجات و سلامت قلبی به این علت است که افرادی که مقدار بیش‌تری سبزیجات مصرف می‌کنند، دقیقاً همان‌هایی هستند که در سایر جنبه‌های زندگی نیز زندگی سالم‌تری دارند.»

بااین‌حال، یکی از نویسندگان این پژوهش، دکتر بن لیسی، تأکید کرد: «یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن سالم هم‌چنان یکی از بخش‌های مهم در حفظ سلامتی و کاهش دادن خطر بیماری‌های قلبی و برخی از سرطان‌هاست.»
این تحقیق در نهایت توصیه می‌کند که افراد از خوردن سبزیجات و میوه‌ها دست نکشند.

منبع: Mail Online
ترجمه: سایت فرادید

منبع: فرادید
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی