تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ظرفیت‌های غنی فرهنگی شوشتر باید در ایام نوروز به گردشگران منعکس شود

نباید به گونه‌ای عمل کرد که مسافران را صرفاً به سمت استفاده از فضا‌های فیزیکی هدایت کنیم. مردمان شوشتر به متدین، متقی و ولایتمدار بودن مشهوراند و طبق آن باید فرهنگشان هم متجلی شده و از طریق گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۲۲۶۶۲
۱۱:۵۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

حجت‌اله دهدشتی سرپرست فرمانداری شوشتر گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که مسافران را صرفاً به سمت استفاده از فضا‌های فیزیکی هدایت کنیم. مردمان شوشتر به متدین، متقی و ولایتمدار بودن مشهوراند و طبق آن باید فرهنگشان هم متجلی شده و از طریق گردشگران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اینکه تنها نگاه اقتصاد محور در خدمات به مسافران نوروزی داشته باشیم صحیح نیست. در شهر متمدن و با فرهنگ شوشتر ظرفیت‌های غنی فرهنگی باید در ایام نوروز به گردشگران منعکس شود.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح کمپ‌های نوروزی بیان کرد: باید افرادی که به عنوان پیمانکار یا مدیر آن کمپ نوروزی انتخاب می‌شوند، دارای شرایط و سابقه مناسبی به لحاظ فرهنگی و کار اجرایی باشند تا بتوان میزبانی در خور شان به گردشگران ارائه دهند.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: بنا به پیش بینی‌ها جمعیتی که وارد شهرستان می‌شود بالاست و با توجه به آن باید نیاز‌های لازم هم دیده شود. مایحتاج روزانه، اسکان، ترافیک، مسائل مربوط به سرویس بهداشتی و حمام و… باید مدنظر بوده و برنامه‌ریزی گردد تا گردشگران شب هم با خیال آسوده اسکان داشته باشند.

دهدشتی همچنین در رابطه با ضرورت تقویت تابلو‌های راهنمای خیابان‌ها و معابر ابراز کرد: کسی که وارد شوشتر می‌شود به هر حال ممکن است با شهرستان غریب باشد، بنابراین شناسایی بخش عمده‌ای از جغرافیای مورد نیاز گردشگر با استفاده از همین تابلو‌ها رفع می‌شود که نیاز است شهرداری‌ها نسبت به آن توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: در شوشتر سه قومیت شریف و بزرگوار حضور دارند و برنامه‌های فرهنگی که برای نوروز تدارک دیده می‌شود باید بیانگر هویت و ظرفیت‌های آنان باشند. همچنین شناسایی و هدایت افرادی که توانایی فعالیت‌های فرهنگی در این خصوص را دارند باید با مشارکت میراث فرهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: شوشتر به عنوان دارالمومنین و دیار علما معروف و مشهور است و عالمان بسیاری که محل رجوع هستند در دنیای اسلام متعلق به این شهرستان هستند؛ بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا گردشگر و مسافر این مهم را در زمان حضور در شهرستان لمس کند.

سرپرست فرمانداری شوشتر در پایان، سفر‌های آبی در نوروز را از جمله تفریحات پر طرفدار دانست و بر مسئله برنامه ریزی جهت افزایش موارد ایمنی برای افراد استفاده کننده تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی