تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

خانه‌ها به بانک تبدیل شده‌اند/ سرقت عجیب گاوصندوق از طبقه سوم!

این روز‌ها پلیس مدام نسبت به نگهداری غیرامن طلا و دلار در خانه‌ها هشدار می‌دهد. سارقان در قالب گروه‌های ۳و ۴ نفره پس از اطمینان از عدم حضور ساکنان، مرتکب سرقت می‌شوند.

کد خبر: ۱۲۲۶۵۹
۱۲:۱۲ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

سرقت عجیب گاوصندوق از طبقه سوم

دیدارنیوز ـ چند وقت پیش بود که رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در هشدار به مردم گفت: به شهروندان نیز توصیه می‌کنم که این موضوع را جدی بگیرند، مردم خودشان نباید خانه را تبدیل به بانک کنند و طلا و ارز و سکه را در خانه‌شان جمع و نگهداری کنند.

سردار علیرضا لطفی درباره وضعیت سرقت از منازل در پایتخت اظهار کرد: در سال‌های اخیر روند سرقت از منازل از سرقت لوازم صوتی و تصویری و ... به سمت سرقت طلا و ارز نظایر آن تغییر کرده است و در واقع الان دیگر سارقان منازل برخلاف گذشته که اقدام به سرقت فرش و لوازم صوتی و تصویری و ... می‌کردند، دیگر به سراغ این اقلام نرفته و صرفا به دنبال طلا و ارز و ... هستند.

حالا رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۷۸۶ فقره سرقت طلاجات از منازل در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

سرهنگ حسین تُرکیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: با اقدامات پیچیده و هوشمندانه، گشت‌های کلانتری‌ها، گشت‌های کمین و شکار و تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان، ۸۵ باند سارقان منزل منهدم و ۷۸۶ فقره سرقت منزل کشف شد. همچنین قدرت کشف این پلیس آگاهی نیز ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از سارقان منزل دستگیر شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی غیر بومی بوده‌اند، افزود: درصد قابل توجهی از سارقان، سابقه‌دار و از مرتکبین تکرار جرم هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیشترین روز‌های وقوع سرقت منزل را روز‌های پنجشنبه و جمعه و ساعات سرقت‌ها را بین ساعات ۱۷ تا ۲۲ شب عنوان کرد و گفت: سارقان در قالب گروه‌های ۳و ۴ نفره پس از اطمینان از عدم حضور ساکنان، مرتکب سرقت می‌شوند.

سرهنگ تُرکیان با هشدار به مردم در خصوص نگهداری طلاجات در منازل خود گفت: ۹۰ درصد سرقت‌های صورت گرفته از منازل اصفهانی‌ها سرقت طلاجات، نقره‌جات، پول و ارز خارجی است.

این مقام انتظامی به جسارت سارقان در سرقت از منازل مردم اشاره و تصریح کرد: بسیاری از شهروندان تصور می‌کنند که پول و طلاهای‌شان را در گاو صندوق نگهدارند، دیگر سارقان نمی‌توانند آن‌ها را با خود ببرند، اما ما با پرونده‌ای روبرو بودیم که سارقان گاوصندوق حاوی طلاجات را از طبقه سوم یک ساختمان به سرقت برده بودند.

وی با بیان اینکه منزل مکان امنی برای نگهداری حجم بسیار بالایی از طلاجات نیستند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که طلاجات، ارز و اشیای با ارزش خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند یا در گاوصندوق‌هایی که در دیوار تعبیه شده و مخفی هستند قرار دهند، منازل خود را به چراغ‌های تایمردار، آیفون‌های هوشمند و دزدگیر مجهز کنند و هرگونه تردد افراد مشکوک در محله خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین موضوع حفظ صحنه‌های سرقت منزل را به منظور دستیابی کارآگاهان به آثار و ادله جرم بسیار مهم برشمرد و گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت وقوع سرقت منازل خود بلافاصله با پلیس تماس گرفته و از دست زدن و بهم زدن وسایل منازل تا زمان رسیدن اکیپ کارآگاهان بررسی صحنه جرم خودداری کنند.

برچسب ها: پلیس پایتخت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی