تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کشف یک ساختمان ۸۵۰۰ ساله

باستان‌شناسان در امارات متحده عربی موفق شدند بقایای یک ساختمان چندهزارساله را کشف کنند. در این بنای چندهزارساله بقایای چند اتاق ساده و چندین اثر تاریخی از جمله سرنیزه کشف شده است.

کد خبر: ۱۲۲۴۱۰
۱۳:۰۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

کشف یک ساختمان ۸۵۰۰ ساله

دیدارنیوز ـ به نقل از آرت‌نیوز، براساس بیانیه‌ای که توسط دپارتمان فرهنگ و گردشگری منتشر شده است، اخیرا شواهدی از وجود یک ساختمان ۸۵۰۰ ساله در امارات متحده عربی کشف شده است. باستان‌شناسان با کاوش در یکی از جزایر نزدیک «ابوظبی» بقایای یک بنای سنگی را کشف کردند.

با این‌که پیش‌تر گمان می‌رفت این نقطه از امارات متحده عربی در گذشته به عنوان یکی از مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اکتشاف اخیر نشان می‌دهد مردم در دوران نوسنگی برای زندگی این مکان را انتخاب کرده بودند و هدف آن‌ها منحصرا ایجاد کسب و کار نبوده است.

امارات متحده عربی به عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شد که به دلیل شرایط آب و هوایی غیرقابل سکونت بوده و اغلب به عنوان مکان تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما اکتشاف اخیر فرضیه دیگری را مطرح می‌کند.

در این بنای چندهزارساله بقایای چند اتاق ساده و چندین اثر تاریخی از جمله سرنیزه کشف شده است. هنوز مشخص نیست که این ساختمان چه مدت مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر پارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اکتشاف اخیر نشان می‌دهد ویژگی‌هایی همچون نوآوری و انعطاف‌پذیری بخشی از دی ان‌ای ساکنان این منطقه در هزاران سال پیش بوده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: باستان شناسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی