تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

روسیه «حملات سایبری» به اوکراین را رد کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دست داشتن روسیه در حملات سایبری اخیر از نوع دی‌داس (DDOS) علیه اوکراین را رد کرد. اخیرا کی‌یف گفت که وب‌سایت‌های وزارت دفاع و ارتش و همچنین چندین بانک این کشور هدف حملات سایبری از نوع حملات دی‌داس قرار گرفته‌اند.

کد خبر: ۱۲۲۲۲۹
۱۴:۴۲ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز: سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) گفت که مسکو آمادگی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره با روسیه بر سر مسائل امنیتی را مثبت در نظر گرفته و به آغاز روند مذاکرات امیدوار است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: برای ما مهم است که بحث درباره آن ذرات عقلانی و جنبه‌های عقلانی که آمریکایی‌ها متذکر شدند، باید در ارتباط مستقیم با موضوعاتی که برای ما اولویت دارند، انجام شود. ما امیدواریم که این روند مذاکره آغاز شود. "

این مقام مسئول گفت: دیپلماسی نیز به جهت یافتن نقاط تماس احتمالی و بهبود روند نزدیک ساختن مواضعی که در نگاه اول کاملاً متضاد به نظر می‌رسند، وجود دارد.

پسکوف تاکید کرد: در این مورد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز بر تمایل و آمادگی ما برای ورود به چنین مذاکراتی تأکید می‌کند و احتمالاً اینکه رئیس جمهوری آمریکا نیز آمادگی خود را برای آغاز یک چنین مذاکرات جدی اعلام کند، امری مثبت است.

این سخنگوی کرملین در مورد اظهارات روز سه‌شنبه بایدن در مورد روسیه و اوکراین گفت که مسکو در این سخنرانی بایدن خطاب به مردم روسیه امر مذمومی نمی‌بیند، اما بدون تهدید، تاثیرش بسیار بیشتر می‌بود.

پسکوف تصریح کرد: "و البته، اگر رئیس جمهوری آمریکا همچنین مردم اوکراین را هم خطاب قرار داده و از مردم اوکراین می‌خواست هرگز به یکدیگر شلیک نکنند، این سخنرانی حتی تاثیرگذارتر هم می‌شد. این اتفاق می‌توانست بسیار خوشایند باشد. "

وی افزود که پوتین قصد ندارد با الگوبرداری از بایدن، مردم کشور‌های دیگر را خطاب سخنرانی‌اش قرار دهد.

دیمیتری پسکوف در عین حال امروز با اشاره به اینکه شب گذشته هم شبی بود که طبق معمول شب‌های دیگر گذشت، گفت: کرملین به هیچ وجه کار خود را بر مبنای گزارش‌های رسانه‌های غربی در مورد حمله ادعایی روسیه، تنظیم نمی‌کند.

روز سه‌شنبه، روزنامه‌های انگلیسی سان و دیلی میرر گزارش دادند، روسیه قرار است در ساعت ۰۱:۰۰ به وقت گرینویچ امروز چهارشنبه به اوکراین حمله کند. نشریه سان با استناد به داده‌های اطلاعاتی آمریکا گفت که این "محتمل‌ترین" زمان برای آن است که مسکو حمله‌ای را با ۲۰۰ هزار سرباز و تانک‌ها، هواپیماها، موشک‌ها و کشتی‌هایش انجام دهد.

وی ادامه داد: ما قرار نیست بر اساس گزارش‌های رسانه‌های غربی به ویژه گزارش‌های اخیر در مورد یک سری موضوعات شناخته شده، کار خود را تنظیم کنیم. شب گذشته هم مثل شب‌های قبل، طبق معمول و طبق انتظار گذشت. ما در آرامش خوابیدیم. صبح امروز هم ما روز کاری خود را با آرامش و به شیوه‌ای منظم شروع کردیم.

همچنین پسکوف دست داشتن روسیه در حملات سایبری اخیر از نوع دی‌داس (DDOS) علیه اوکراین را رد کرد.

اخیرا کی‌یف گفت که وب‌سایت‌های وزارت دفاع و ارتش و همچنین چندین بانک این کشور هدف حملات سایبری از نوع حملات دی‌داس قرار گرفته‌اند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: "ما چیزی در این مورد نمی‌دانیم؛ و همانطور که انتظار می‌رود، اوکراین همچنان همه چیز را مقصر اعلام می‌کند. روسیه هیچ ارتباطی با این حملات دی‌داس ندارد. "

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره این صحبت که شواهدی مبنی بر عقب‌نشینی سربازان روس از مرز اوکراین بعد از مانور‌ها وجود ندارند، گفت که ناتو در ارزیابی وضعیت مشکلاتی دارد.

پسکوف تاکید کرد: احتمالا نقصی در سیستم ارزیابی وضعیت ناتو وجود دارد. این قطعاً به نمایندگان ناتو اجازه نمی‌دهد وضعیت را به درستی ارزیابی کنند. مشکلاتی از این بابت وجود دارد. مشکلاتی در سیستم ارزیابی وضعیت وجود دارد.

دیمیتری پسکوف تاکید کرد، روسیه و غرب باید در جریان مذاکراتشان، روی یافتن زمینه‌های مشترک در مسائل امنیتی کار کنند و این روند، دشوار و نیازمند انعطاف‌پذیری و اراده سیاسی است.

او در ادامه صحبتش به خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وجود زمینه‌های مشترک میان روسیه و آمریکا در مذاکرات بر سر مساله تضمین‌های امنیتی بیان کرد: خیر آن‌ها (مباحث مشترک) در طول مذاکرات بررسی خواهند شد. این قرار است نتیجه مذاکراتی بسیار پیچیده باشد؛ مذاکراتی که به انعطاف‌پذیری و اراده سیاسی هر دو طرف و احتمالاً بروز نشانه‌هایی درباره اینکه بیانیه‌ها با موضوع تعهد دیپلماتیک ظاهری نبوده و شامل تعهد واقعی هستند، نیاز دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی