تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

رضاییان، مظاهری و محبی «جام‌جهانی» می‌خواهند

رامین رضاییان، رشید مظاهری و محمد محبی، بازیکنانی که این روز‌ها به واسطه تصمیم‌های جدیدی که اتخاذ کرده‌اند و یا تغییری که در روند قبلی خود به وجود آورده‌اند، در جست‌وجوی پیراهن تیم ملی هستند.

کد خبر: ۱۲۲۰۸۶
۱۳:۳۹ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

رضاییان، مظاهری و محبی «جام‌جهانی» می‌خواهند

دیدارنیوز: رامین رضاییان، رشید مظاهری و محمد محبی با تغییراتی که در تیم یا روند قبلی خود به وجود آورده‌اند، می‌خواهند آخرین شانس خود را برای حضور در تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی امتحان کنند.

سال منتهی به جام جهانی برای فوتبالیست‌هایی که تیم ملی کشورشان در این رویداد مهم حاضر هستند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا با ارائه نمایشی درخور، خود را در ترکیب تیم ملی جای دهند و یکی از حاضرین در جام جهانی باشند. افتخاری که نصیب هر بازیکنی نمی‌شود و ستاره‌های بزرگی در تاریخ فوتبال نتوانسته‌اند در این رویداد مهم حاضر باشند و همین مساله کارنامه آن‌ها را با کمبودی بزرگ مواجه کرده است.

تیم ملی فوتبال ایران، اولین تیم از قاره آسیا است که بعد از قطر میزبان، توانست مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ را به دست بیاورد. طبیعتا طبق گزاره‌هایی که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کردیم، آرزوی هر بازیکن ایرانی است که بتواند برای اولین و یا چندمین‌بار طعم حضور در جام جهانی را بچشد. به همین دلیل انگیزه بازیکنان در این فصل بسیار زیادتر از گذشته است و آن‌ها سعی دارند شرایط را به گونه‌ای رقم بزنند تا جزو مسافرین قطر باشند و نظر سرمربی تیم ملی را جلب کنند.

در این گزارش به چند بازیکن خاص می‌پردازیم. بازیکنانی که این روز‌ها به واسطه تصمیم‌های جدیدی که اتخاذ کرده‌اند و یا تغییری که در روند قبلی خود به وجود آورده‌اند، در جست‌وجوی پیراهن تیم ملی هستند.

رشید مظاهری
نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌و‌یکم به معنای واقعی کلمه برای رشید، کابوس‌وار گذشت. حواشی متعددی که رابطه او با کادرفنی استقلال را شکراب کرد و او با مصدومیت‌های تایید شده و تایید نشده هفته‌های زیادی را روی سکو و یا روی نیمکت سپری کرد. مظاهری که با رویا‌های بسیار راهی استقلال شده بود، در این فصل تنها به دلیل مصدومیت سید حسین حسینی، توانست حدود ۸۰ دقیقه در مقابل تیم اسبقش ذوب‌آهن به میدان برود.

این دروازه‌بان ۳۲ ساله، تمام تلاش خود را کرد تا در سال جام جهانی تیمش را عوض کند تا بتواند به درون زمین بازگردد. سپاهان، گزینه‌ی مدنظر مظاهری بود. هم او به سپاهان احتیاج داشت و هم طلایی‌پوشان به دنبال دروازه‌بانی مطمئن بودند. حالا رشید تمام تلاش خود را خواهد کرد تا مانند جام جهانی ۲۰۱۸، انتخاب سوم سرمربی تیم ملی باشد. جایگاه امیر عابدزاده و علیرضا بیرانوند حداقل فعلا غیر قابل دسترس است و تنها برای دروازه‌بان سوم تیم ملی، رقابت داغی در جریان است. جایی که به جز مظاهری، دروازه‌بان‌هایی، چون پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و حسین حسینی هم شانس حضور در جام جهانی را دارند.

رامین رضاییان
با وجود اینکه دراگان اسکوچیچ در یکی از نشست‌های مطبوعاتی به طور مستقیم اعلام کرد که سبک بازی رامین رضاییان و وریا غفوری سبک محبوبش نیست، اما انسان به امید زنده است و رامین هم به حضور در دومین جام جهانی می‌اندیشد. او که در روسیه یکی از مهره‌های اصلی تیم کارلوس کی‌روش بود، مدت‌ها است از تیم ملی دور است. سمت راست خط دفاعی تیم ملی فعلا در اختیار صادق محرمی است و اسکوچیچ هم اعتقاد ویژه‌ای به او دارد. بازیکنی که علی‌رغم ضعف‌هایی که در بازی‌اش مشاهده می‌شود، اما توانسته دل سرمربی تیم ملی را ببرد.

حالا رامین تصمیم گرفت پس از حدود پنج سال به ایران بازگردد تا جلوی چشم اسکوچیچ باشد و با درخشش احتمالی‌اش در پرسپولیس، نظر دراگان را تغییر دهد. به جز او بازیکنانی، چون صالح حردانی که به تازگی راهی دیگر تیم پرطرفدار پایتخت استقلال شده و دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهان هم برای سمت راست خط دفاعی تیم ملی نقشه‌ها دارند.

محمد محبی
محمد محبی در زمان مارک ویلموتس نه تنها به تیم ملی دعوت می‌شد، بلکه به یکی از مهره‌های فیکس هم تبدیل شده بود. او در ورزشگاه آزادی به کامبوج گل زد. آن زمان محبی جوان‌اول فوتبال ایران بود و ستاره نوظهور بوشهری که در لباس سپاهان خوش می‌درخشید. رفتن سناتور بلژیکی با افت محبی همراه شد و او از لیست تیم ملی دور شد. با این حال تصمیم گرفت لژیونر شود.

سانتاکلارا مقصد بازیکن خوش استعداد اسبق شاهین شد. اوضاع اصلا برای محمد خوب شروع نشد. او مدت‌ها از ترکیب اصلی دور بود و از اندک فرصت‌هایی هم که نصیبش می‌شد، بهره نمی‌برد تا اینکه سال ۲۰۲۲ برای محبی حکم یک تولد دوباره را داشت. محمد در سه بازی اخیر مقابل تیم‌های موریرنسه، ژیل ویسنته و بنفیکا به ترتیب گل زده، پاس گل داده و گل زده است. البته که هنوز جایگاه ثابتی در ترکیب برای ستاره ایرانی سانتاکلارا به دست نیامده، اما او با درخشش در سال جام جهانی مترصد این است تا حداقل در قامت یک بازیکن جانشین برای مهاجمان تیم ملی در قطر حاضر باشد و نخستین جام جهانی خود را تجربه کند. علی علیپور مهاجم اسبق باشگاه پرسپولیس که این روز‌ها او هم در پرتغال بازی می‌کند، دیگر بازیکنی است که برای حضور در جام جهانی تلاش زیادی می‌کند. شماره ۹ این روز‌های ماریتیمو، شب گذشته ۲ گل برای تیم خود زد و در تلاش است خود را به لیست ۲۳ بازیکن نهایی دراگان اسکوچیچ برای حضور در جام جهانی برساند.

باید دید در نهایت لیست سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را چه کسانی تشکیل می‌دهند. آیا شاهد حضور بازیکن‌هایی که فعلا نمی‌توان به آن‌ها ملی‌پوش گفت، خواهیم بود یا بازیکنان فعلی همچنان در لیست باقی می‌مانند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی