تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

ایران ۱ ـ عراق صفر؛ جشن صعود در سراسر ایران

در هفتمین بازی از مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، تیم ملی ایران میزبان عراق در ورزشگاه آزادی است در حالی که در ورزشگاه آزادی تماشاگران مرد و زن حضور دارند.

کد خبر: ۱۲۰۱۵۶
۱۸:۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

گزارش زنده: ایران ۱ ـ عراق صفر

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: دو تیم ملی ایران و عراق در شرایطی به دیدار هم رفته‌اند که کره جنوبی با کسب پیروزی ۱ ـ ۰ در صیدا مقابل لبنان به صدر جدول گروه A رسیده است. ویژگی مهم بازی امروز نیز حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی است در حالی که دو هزار نفر از زنان طرفدار تیم ملی نیز در ورزشگاه حضور دارند.

اتفاق دیگری که این بازی را تحت تاثیر قرار داده، حمله کرونا به اردوی دو تیم بوده است. احمد نوراللهی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی، مهدی قایدی و سیدمجید حسینی به خاطر ابتلا به کرونا، بازی امروز را از دست دادند و در اردوی عراق هم یاسر قاسم، امجد عطوان، مناف یونس و سعد ناطق ۴ کرونایی حریف امروز تیم ملی هستند.   

ترکیب تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، صادق محرمی، سعید عزت اللهی، وحید امیری، علی قلی زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی عراق: فهد طالب، احمد ابراهیم، میثم جبار، حسن رائد، فرانس پطرس، سعد عبدالامیر، محمد علی عبود، امیر العماری، احمد فرحان، بشار رسن و ایمن حسین

داور: کریستوفر جیمز بیث(استرالیا)/ کمک‌ها: آنتون شتینین و اشلی وارویک بیکام/ داور چهارم: شاون رابرت ایوانس.

گزارش زنده: ایران ۱ ـ عراق صفر

لحظات حساس:

دقیقه 2: دو حمله پیاپی و خطرناک عراقی‌ها می‌توانست منجر به خلق موقعیت جدی برای این تیم شود که ایمن حسین ضربه آخر را به بیرون زد.
دقیقه 6: کار تیمی بازیکنان ایران و شوت محکم نورافکن از زاویه بسته با واکنش فهد طالب به کرنر رفت.
دقیقه 8: جدی‌ترین موقعیت عراق با ارسال توپ از جناح راست زمین شکل گرفت که ضربه سر احمد فرهان را امیر عابدزاده با واکنش خوبی روی خط دروازه مهار کرد.
دقیقه 9: پاس در عمق سامان قدوس در موقعیت تک به تک به طارمی رسید و این مهاجم دروازه عراق را باز کرد، اما قبل از آن آفساید بازیکن ایران گرفته شده بود

دقیقه 11: شوت ناگهانی و تماشایی جهانبخش از پشت محوطه جریمه به تیرک عمودی دروازه عراق اصابت کرد و دفع شد.

دقیقه 23: ضربه سر میثم جبار روی توپ ارسالی از کرنر سمت راست زمین ثمری نداشت و از کنار دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه 25: علیرضا جهانبخش از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که فهد طالب به زیبایی توپ را برگشت داد و در ریباند هم با یک عکس‌العمل عالی اجازه نداد طارمی توپ را وارد دروازه عراق کند.
دقیقه 25: پاس در عمق طارمی در موقعیت عالی به وحید امیری رسید، اما شوت محکم پای چپ او را فهد طالب با واکنش تماشایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 29: علی قلی‌زاده پس از چند بار عوض کردن پا در پشت محوطه جریمه شانس خود را برای شوت‌زنی امتحان کرد، اما توپ را در اختیار جهانبخش قرار داد که چرخش و شوت زمینی پای چپ این بازیکن را فهد طالب برگشت داد و در ریباند هم ضربه محرمی در موقعیت آفساید به اوت رفت.
دقیقه 34: ضربه ایستگاهی قلی‌زاده از سمت راست محوطه جریمه ثمری نداشت و از بالای دروازه عراق رد شد.

دقیقه 38: جهانبخش با تکل و توپ‌گیری عالی در میانه زمین و یک پاس بلند چشم‌نواز، منطقه بازی را عوض کرد و علیرضا جهانبخش را در فرصت خوب گلزنی قرار داد، اما شوت محکم پای چپ این بازیکن با واکنش دیدنی فهد طالب به کرنر رفت.
دقیقه 43: ضربه ایستگاهی ایمن حسین ثمری نداشت و عابدزاده با شیرجه به سمت چپ توپ را مهار کرد.

نیمه دوم

تیم ملی ایران بدون تغییر نسبت به نیمه نخست وارد میدان شد.

دقیقه 47: ضربه کاشته به سود ایران را قدوس روی دروازه عراق فرستاد که توپ برگشت.

گل اول ایران: در دقیقه 48 حرکت پا به توپ مهدی طارمی با ضربه دقیق او از کنار دست‌های گلر عراق همره شد و گل اول ایران به ثمر رسید. 

دقیقه 58: شوت زمینی سامان قدوس از کنار دروازه به بیرون رفت. چیزی نمانده بود گل دوم ایران به ثمر برسد.

دقیقه 62: ضربه آکروباتیک قدوس باز هم از نزدیکی دروازه عراق به بیرون رفت. 

دقیقه 64: پاس زیبا و نمایشی عزت‌اللهی و شوت روی پای محکم جهانبخش بازهم راه به جایی نبرد و فهد طالب با یک دفع توپ عالی دروازه عراق را نجات داد.

دقیقه 68: ارسال دقیق جهانبخش از سمت راست زمین و ضربه سر کنعانی‌زادگان با فاصله کمی از روی دروازه عراق به بیرون رفت.

دقیقه 70: تعلل مدافعان ایران موجب شد تا ایمن حسین در قوس محوطه جریمه توپ‌گیری کند که شوت سرضرب این بازیکن را امیر عابدزاده یک‌ضرب مهار کرد.

دقیقه 72: شوت زمینی  و محکم صادق محرمی پس از دفع فهد طالب به علی قلی‌زاده برخورد کرد و تبدیل به گل شد، اما کمک داور دوم آفساید قلی‌زاده را گرفته بود تا گل مردود شود.
دقیقه 74: ارسال قدوس از روی ضربه آزاد و ضربه سر عزت‌اللهی بی‌ثمر بود و توپ به بیرون رفت.
دقیقه 74: حسن عبدالکریم از اشتباه وحید امیری استفاده کرد و یک ضدحمله سریع تدارک دید که دو سرتوپ پیاپی و شوت او پس از سه دفع توپ پیاپی توسط شجاع خلیل‌زاده، وحید امیری و دوباره شجاع به کرنر زده شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی