تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
بر اساس یک نظرسنجی رقم خورد؛

تروریسم داخلی و راستگراها، تهدیدی برای آمریکایی‌ها

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها گروه‌های شبه‌نظامی راستگرا را تهدیدی علیه این کشور می‌دانند و یک‌سوم معتقدند که آن‌ها "تهدیدی جدی و فوری" هستند.

کد خبر: ۱۱۹۷۰۶
۱۱:۳۸ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

تروریسم

دیدارنیوز: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها گروه‌های شبه‌نظامی راستگرا را تهدیدی علیه آمریکا در نظر می‌گیرند و یک‌سوم از این پاسخگویان معتقدند که آن‌ها "تهدیدی جدی و فوری" متوجه این کشور می‌کنند.

به نقل از پایگاه خبری هیل، این نظرسنجی بعد از نخستین سالگرد حمله حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در تلاش برای جلوگیری از تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ از سوی این کنگره صورت گرفت؛ حمله‌ای که در ارتباط با آن اعضای چند گروه راست افراطی در آمریکا شامل گروه‌های "اوث کیپرز"، "پراود بویز"‌و "تری پرسنترز" متهم شناخته شدند.

نظرسنجی مذکور که از سوی اکونومیست - یوگاو انجام شد، دریافت که ۸۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی "تروریسم داخلی" را یک تهدید تلقی می‌کنند.

این نظرسنجی اواسط ماه ژانویه با پرسش از ۱۵۰۰ نفر برگزار شده است. همچنین ۶۶ درصد نیز گروه‌های شبه‌نظامی راستگرای آمریکا را دست‌کم به عنوان یک "تهدید جزئی" در نظر می‌گیرند. از این میزان ۱۳ درصد این گروه‌های شبه‌نظامی را به عنوان یک تهدید جزئی، ۲۰ درصد به عنوان یک تهدید تا حدی جدی و ۳۳ درصد به عنوان یک تهدید جدی و فوری در نظر می‌گیرند.

با در نظر گرفتن گرایش حزبی نیز ۵۷ درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی گفتند گروه‌های شبه‌نظامی راستگرا را به عنوان یک تهدید جدی و فوری در نظر می‌گیرند، در حالی که تنها ۱۵ درصد از پاسخگویان جمهوریخواه چنین جوابی دادند.

اما اکثریت پاسخگویان جمهوری‌خواه – ۵۳ درصد از شرکت‌کننده‌های نظرسنجی گفتند که گروه‌های شبه‌نظامی راستگرا دست‌کم تهدیدی جزئی را متوجه آمریکا می‌کنند، در حالی که از نظر ۱۷ درصد آن‌ها تهدیدی تا حدی جدی برای آمریکا و از نظر ۲۱ درصد هم آن‌ها یک تهدید جزئی برای آمریکا به حساب می‌آیند.

سی و یک درصد از جمهوری‌خواهانی که به این نظرسنجی پاسخ دادند، گفتند که این گروه‌ها هیچ تهدیدی برای این کشور به همراه ندارند، در حالی که تنها یک درصد از دموکرات‌ها این نظر را دارند.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۵-۱۸ ژانویه با پرسش از ۱۵۰۰ شهروند آمریکایی با نمونه‌گیری تصادفی انجام شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی