تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
بیانیۀ انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در واکنش به اخراج دکتر محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی؛

در تصمیم خود فورا تجدید نظر کنید/اخراج استاد محمد فاضلی را نکوهش می‌کنیم

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در واکنش به اخراج دکتر محمد فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی بیانیه‌ای صادر کرد.

کد خبر: ۱۱۹۶۵۸
۱۵:۴۷ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

در تصمیم خود فورا تجدید نظر کنید/اخراج استاد محمد فاضلی را نکوهش می‌کنیم

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

در شرایطی که جامعه ما به دلیل انواع مشکلات بیش از هر زمانی نیازمند اندیشمندان و خردمندان متعهد و با شهامتی است که توسعه، سربلندی و اعتلای ایران خواست و دغدغۀ اصلی آنهاست، متأسفانه شاهد حرکتی انحطاط آمیز از سوی برخی متولّیان امور هستیم.

شخصیتی مانند  دکتر محمد فاضلی که فارغ از منافع شخصی و گروهی، دانش خود را در خدمت جامعه قرار داده است و با فهم عمیق، مسائل کلیدی جامعه ایران را تحلیل کرده و خطاها و نقصان‌های حاکمیتی در رفع مشکلات کشور را شجاعانه و مشفقانه گوشزد نموده است، به جای اینکه «قدر ببیند و بر صدر نشیند» به بهانه‌های نازل اداری و اِعمال برخی تنگ نظری‌های سیاسی، به نحوی حیرت‌آور و بسیار دور از حکمت و خردمندی از دانشگاه اخراج می‌شود.

دکتر فاضلی که همۀ همکاران دانشگاهی و دردمندان جامعۀ ایرانی ایشان را به عنوان جامعه‌شناسی فاضل، توانا، متعهد و دلسوز می‌شناسند، چرا باید از دانشگاه اخراج شود؟ بدون شک حذف دانشگاهیان متعهّد همچون دکتر محمد فاضلی خسارات جبران‌ناپذیری را بر نظام دانایی و دانشگاهی کشور تحمیل خواهد کرد و دانشگاه‌ها را از افراد اندیشمند و با شهامت که برای توسعه دانش‌بنیاد ایران و آیندۀ این سرزمین وجودشان بسیار ضروری است، تهی خواهد کرد.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها ضمن نکوهش این اقدام (اخراج دکتر محمد فاضلی توسط هیات جذب دانشگاه شهید بهشتی) هرگونه اقدام تنگ‌نظرانۀ مشابه را نه تنها شایستۀ نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌داند بلکه آن را در تعارض آشکار با ارزش‌های بنیادین نظام جمهوری اسلامی می‌شمارد.

بر این اساس انجمن خواستار تجدید نظر فوری در این تصمیم است و از مسئولان محترم و در رأس آنها رییس جمهور محترم مجدّانه می‌خواهد مانع از وارد شدن چنین خسارت بزرگی به دانشگاه و جامعه گردد و از همۀ همکاران و تشکّل‌های دانشگاهی انتظار دارد به نحو مقتضی و قانونی مراتب اعتراض خود را نسبت به این قبیل رویّه‌ها و اقدامات تنگ‌نظرانه و خسارت بار اعلام نمایند.
انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها
دوم بهمن ۱۴۰۰
 





ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی