تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

امضای ۱۴ یادداشت تفاهم میان سئول و ریاض

یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان کره جنوبی و عربستان شامل یک توافقنامه مشارکت استراتژیک در زمینه مالکیت معنوی، یادداشت تفاهم همکاری در حوزه هیدروژن و آمونیاک، معرفی فناوری تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی به روش کراکینگ گرمایی و دیگر روش‌ها هستند.

کد خبر: ۱۱۹۴۵۴
۱۴:۵۰ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

عربستان

دیدارنیوز: منابع خبری از امضای ۱۴ یادداشت نامه تفاهم میان ریاض و سئول خبر دادند.

کره جنوبی و عربستان ۱۴ یادداشت تفاهم برای توسعه زمینه‌های همکاری در صنایع جدید همانند صنعتی سازی، انرژی، بهداشت، پزشکی و هیدروژن امضا کردند.

الخلیج الجدید نوشت: کره جنوبی و عربستان در حاشیه همایش مشترک سرمایه‌گذاری با حضور «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی و «خالد بن عبد العزیز الفالح» وزیر سرمایه‌گذاری عربستان ۱۴ یادداشت تفاهم را امضا کردند.

یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان سئول و ریاض شامل یک توافقنامه مشارکت استراتژیک در زمینه مالکیت معنوی، یادداشت تفاهم همکاری در حوزه هیدروژن و آمونیاک، معرفی فناوری تبدیل نفت خام به محصولات شیمیایی به روش کراکینگ گرمایی و دیگر روش‌ها هستند.

مون جائه این، در این مراسم بر سه حوزه همکاری جهت توسعه مشترک دو کشور یعنی حوزه هیدروژن و ترکیب فناوری دیجیتال پیشرفته کره جنوبی با پروژه‌های بزرگ عربستان همانند پروژه نئوم، مبارزه مشترک با کرونا و ایجاد یک موتور رشد جدید با همکاری در زمینه مراقبت‌های بهداشتی بهداشت و فناوری دیجیتال تاکید کرد.

کره جنوبی و عربستان سعودی همچنین توافق کردند که یک کارگاه ریخته‌گری و شکل‌دهی فلزات به ارزش ۹۴۰ میلیون دلار در مجتمع بین‌المللی صنایع و خدمات دریایی «ملک سلمان» در عربستان سعودی ایجاد کنند.

وزارت تجارت، صنایع و انرژی سئول اعلام کرد که این همایش که روابط شراکتی باعربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت به کره جنوبی ایجاد کرده و افق‌های جدیدی را برای همکاری اقتصادی گشوده و امکان همکاری در زمینه صنایعی مانند صنعت زیستی را فراهم می‌کند، اهمیت دارد.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مذاکرات مون و بن سلمان در کاخ «الیمامه»، دو کشور توافقنامه‌های اولیه همکاری برای توسعه هیدروژن سبز و نیز همکاری در ایجاد سیستم اقتصاد هیدروژنی را امضا کردند.

بر اساس این بیانیه، کره جنوبی از خلال این توافق‌ها می‌تواند هیدروژن و آمونیاک مورد نیاز خود را تامین کند.

«پارک کیونگ می» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز اعلام کرد: «مون و بن سلمان درباره قرارداد‌های احتمالی سامانه‌های پدافندی، اسلحه و نیز راکتور‌های همجوشی هسته‌ای کره جنوبی بحث و گفتگو کردند».

کره جنوبی در حال انجام مذاکراتی با عربستان برای فروش سلاح‌هایی پیشرفته به این کشور است.

پارک کیونگ می‌در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور کره به ولیعهد سعودی اعلام کرد که انتظار نتایج مثبتی از این مذاکرات را دارد.

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به عربستان پس از سفر چهار روزه وی به دبی انجام شد و قرار است وی امروز به مصر سفر کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی