تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
ملا محمدحسن آخوند خطاب به کشورهای اسلامی؛

طالبان را به رسمیت بشناسید!

نخست وزیر طالبان امروز در بیانیه‌ای رسمی از کشور‌های جهان و به ویژه از کشور‌های اسلامی خواست تا دولت این گروه را به رسمیت بشناسند.

کد خبر: ۱۱۹۴۲۷
۱۳:۰۷ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

افغانستان

دیدارنیوز: نخست وزیر طالبان در بیانیه‌ای رسمی از ارگ ریاست جمهوری افغانستان ضمن اشاره به برقرای امنیت و پایان فساد، از کشور‌های دنیا و به ویژه کشور‌های اسلامی خواست تا این گروه را به رسمیت بشناسند.

به نقل از جمهور، «ملا محمدحسن آخوند» نخست وزیر طالبان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای رسمی از کشور‌های جهان و به ویژه از کشور‌های اسلامی خواست تا این دولت این گروه را به رسمیت بشناسند.

وی که در مراسم افتتاحیه کنفرانس اقتصادی افغانستان در ارگ ریاست جمهوری این کشور در کابل صحبت می‌کرد، در این باره گفت: از تمام کشورها، به ویژه کشور‌های اسلامی می‌خواهیم که استقلال (رای) خود را ثابت کرده و بدون درنظر گرفتن دیگران، امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسند.

آخوند تاکید کرد که چنانچه این قدم برداشته شود، افغانستان به زودی بر مشکلات خود غلبه خواهد کرد.

وی همچنین گفت که اکنون فضای سرمایه گذاری در افغانستان مساعد شده، اما زمانی که از شرکت‌های بزرگ برای سرمایه گذاری درخواست می‌شود، می‌گویند که افغانستان به رسمیت شناخته نشده و نمی‌توانند سرمایه گذاری کنند.

ملا محمد حسن آخوند خطاب به جامعه جهانی تاکید کرد: با حکومتی که ۲۰ سال فساد کرد و فسادش را هم خود شما تایید کردید و گفتید که غنی (رئیس جمهور سابق این کشور) دومین شخص فاسد جهان است، کار کردید، اما حالا چرا با امارت اسلامی که فساد و بی عدالتی را ریشه کن کرده، کار نمی‌کنید؟

وی در بخشی از سخنان خود گفت که در ۲۰ سال گذشته فساد، ناامنی و بی عدالتی به اوج خود رسیده بود، اما طالبان فضایی را به وجود آورده که در آن امنیت تامین شده و ناموس و مال مردم حفظ شده است.

نخست وزیر طالبان همچنین گفت که دنیا و به ویژه کشور‌های اسلامی به جای این که بر زخم مردم نمک بپاشند، باید بر این زخم مرهم بگذارند و محدودیت‌های اقتصادی را که تاثیرات آن بر مردم افغانستان بیشتر شده است، برطرف کنند.

وی گفت: ما اعلام می‌کنیم هرکس با ما همکاری کند، ابدی نیست و ما نیز همکاری ابدی نمی‌خواهیم. چیزی که ما می‌خواهیم برای مردم است. افسوس که به محض برقراری امنیت و پایان مشکلات، کمک‌ها را متوقف کردند تا نفس مردم را بگیرند.

ملاحسن آخوند افزود: ما از تمامی مردم دنیا خواهش می‌کنیم که به مردم ما کمک کنند. به گفته او، حکومت طالبان در جستجوی راه‌هایی است که درد مردم این کشور برای همیشه دوا شود.

وی همچنین از مردم خواست برای رفع مشکلات موجود با حکومت طالبان همکاری کنند.

این اولین نشست اقتصادی است که حکومت طالبان پس از تسلط بر افغانستان برگزار می‌کند.

منبع: مهر
برچسب ها: طالبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی