تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
نماینده مرند و جلفا در مجلس:

نباید به خاطر عده‌ای «رانت‌خوار» مردم تحت فشار باشند!

معصومه پاشایی بهرام، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه پیشنهاد دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ به صورت ویژه در مجلس بررسی می‌شود، گفت: به اعتقاد بنده نباید به خاطر چند رانت‌خوار سطح زندگی قشر پایین جامعه را با تورمی که ایجاد می‌کنیم پائین بیاوریم.

کد خبر: ۱۱۸۸۶۷
۱۰:۴۳ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

مجلس دولت

دیدارنیوز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش از حذف ارز ترجیحی باید زنجیره تولید تا توزیع را مهیا کنیم و سپس به دنبال حذف و مابقی مسائل برویم.

معصومه پاشایی بهرام عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشنهاد دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: این موضوع باید در جریان بررسی بودجه سال آینده در مجلس به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم نباید تاوان عدم مدیریت دولت‌ها برای برخورد با رانت و فساد را بپردازند، ادامه داد: دولت‌ها باید به دنبال حذف رانت و فساد در سیستم‌های خود باشند نه اینکه با تصمیماتی به دور از کار کارشناسی به مردم فشار وارد کنند.

نماینده مرند و جلفا در مجلس با بیان اینکه دولت اعلام کرده است که ارز ۴۲۰۰ باعث ایجاد رانت و فساد شده است که باید جلوی این موضوع گرفته شود، عنوان کرد: نباید به خاطر عده‌ای رانت‌خوار مردم تحت فشار باشند. یک موضوع دیگر این است اگر می‌خواهیم ارز ترجیحی را حذف کنیم آیا شبکه توزیع مناسبی داریم که بخواهیم مدیریت مناسبی داشته باشیم که کالا‌ها به راحتی به دست مردم برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش از حذف ارز ترجیحی باید زنجیره تولید تا توزیع را مهیا کنیم و سپس به دنبال حذف و مابقی مسائل برویم.

پاشایی بهرام با تاکید براینکه حذف ارز ترجیحی باعث ایجاد تورم در کشور می‌شود، اظهار کرد: هر جراحی اقتصادی قطعاً تبعاتی خواهد داشت و به اعتقاد بنده حذف ارز ترجیحی ممکن است درد و تبعات زیادی برای جامعه داشته باشد و دولت می‌توانست پیش از اینکه تصمیم به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرد، زنجیره تولید تا توزیع را کامل کند تا به مانند مسکن عمل کند و از درد این جراحی بکاهد.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده نباید به خاطر چند رانت‌خوار سطح زندگی قشر پایین جامعه را با تورمی که ایجاد می‌کنیم پائین بیاوریم.

نماینده مرند و جلفا در مجلس درباره دادن کالابرگ به مردم برای جبران حذف ارز ترجیحی، گفت: اداره اینگونه اقتصاد مناسب نیست، باید اجازه بدهیم اقتصاد کشور به صورت باز اداره شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: ارز 4200
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی