تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ یمن به ایران تبریک گفت/ جت‌های جنگنده آمریکا در خاورمیانه می‌مانند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...

هشدار آمریکا به روسیه: پرونده اوکراین را به شورای امنیت می‌بریم

دو مقام آمریکایی تهدید کرده‌اند که در صورتی که روسیه در بحران اوکراین دست به اقداماتی بزند که منجر به تشدید بحران شود، آمریکا در پاسخ دادن به این اقدام از طریق شورای امنیت تردیدی نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۱۸۸۳۴
۰۸:۲۲ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

سازمان ملل

دیدارنیوز: دو مقام آمریکایی گفتند که اگر روسیه بخواهد بحران اوکراین را تشدید کند، ایالات متحده به شورای امنیت مراجعه خواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از این مقامات که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر روسیه اقدامی انجام دهد، ما در جستجوی پاسخ مناسب در شورای امنیت و نیز دفاع از اصول منشور سازمان ملل تردید نخواهیم کرد.

وی افزود: همه گزینه‌ها برای پاسخ شورای امنیت روی میز است و ما در حال مذاکره با سایر اعضای شورای امنیت و شرکای خود هستیم.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی هم در همین مصاحبه گفت: اگر روسیه تنش‌ها را تشدید کند و اصول و تعهداتی را که همه کشور‌ها در منشور سازمان ملل برعهده گرفته‌اند، هدف قرار دهد مشخصا فرصتی برای بحث در سازمان ملل وجود خواهد داشت.

وی افزود: شورای امنیت سازمان ملل مکانی خواهد بود که اگر روس‌ها گزینه تشدید تنش را انتخاب کنند، می‌توانید شاهد گفتگوی علنی بین ایالات متحده و روسیه باشید، این بسیار واضح است. اما ما رویکرد دیپلماتیک را برای حل بحران بین غرب و روسیه بر سر اوکراین ترجیح می‌دهیم و فکر می‌کنم متحدانمان هم یک صدا در این مورد صحبت کردند.

سازمان ملل تاکنون در مورد اختلاف بین مسکو و واشنگتن، دو عضو دائم شورای امنیت که حق وتوی قطعنامه‌های آن را دارند، سکوت کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان، در مورد تنش موجود اظهار نظری نکرد و هیچ یک از ۱۵ عضو شورای امنیت تاکنون درخواست جلسه‌ای درباره این بحران نکرده اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی