تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

منافع کشور‌های اسلامی در همبستگی جهان اسلام است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: کشور‌های اسلامی نباید تنها محصور در مرز‌های خود باشند چرا که منافع آن‌ها در همبستگی جهان اسلام است.

کد خبر: ۱۱۸۸۲۹
۱۸:۱۸ - ۲۴ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد گفت: وقتی کشور‌های اسلامی کنار هم قرار گیرند دشمن نابود می‌شود.

وی با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ مقاومت به عنوان عاملی تعیین کننده در عرصه معادلات منطقه یادآور شد: خوشبختانه امروز محور مقاومت توانسته به یک الگوی پایدار و تاثیرگذار در منطقه و فرامنطقه تبدیل شود.

امام جمعه اهواز فرهنگ مقاومت را برخاسته از باور دینی دانست و گفت: منافع ملی در جهان امروز در مرز‌های جعرافیایی محصور نمی‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از دلایلی که آمریکا در خارج از مرز‌های خود هزینه می‌کند همین است چراکه می‌داند منافع و امنیتش محصور در چارچوب مرز‌های خودش نیست.

وی ادامه داد: جریان سلطه برای در هم شکستن مقاومت از ابزار‌های مختلف استفاده می‌کند که یکی از این ابزارها، نظامی است که آمریکای جهانخوار همواره از این قدرت سخت و نظامی استفاده می‌کند و در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.

موسوی فرد افزود: ابزار دیگر سیاسی است که جریان سلطه موجی از فشار‌های سیاسی را به صورت هماهنگ و مستمر علیه کشور‌های محور مقاومت استفاده می‌کند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: با برنامه‌های خوب دولت سیزدهم اتفاقات خوبی خواهد افتاد و ما آثار پر خیر و برکت را به زودی خواهیم دید.

امام جمعه اهواز افزود: ابزار دیگر رسانه و فضای مجازی است و این همچون ارتش قدرتمند بدون خونریزی موجب شکست یک کشور می‌شود.

وی گفت: پنجمین ابزار نظام سلطه علمی و صنعتی است که غرب با توان علمی که از خود بروز داده در اذهان بسیاری به یک بت علمی تبدیل شده است و این در حالی است که زمانی ما حرف اول دنیا را در علم می‌زدیم، اما یه علت تنبلی برخی مسئولان امروز در جایگاه قبلی خود قرار نداریم.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی بیان کرد: اسراف حرام است چراکه برای کالا‌های تولیدی زحمت زیاد کشیده شده و می‌توان گفت بخش قابل توجهی از فشار‌های اقتصادی به خاطر رعایت نکردن الگوی مصرف است.

موسوی فرد با تاکید بر این که باید خرد و کلان زندگی ما براساس دستورات خداوند، اهل بیت عصمت و طهارت باشد توضیح داد: تمام برنامه‌های خدا بر اساس حکمت است و هیچ دستوری از سوی خداوند بدون حکمت نیست.

وی اضافه کرد: یکی از دلایلی که خداوند پوشش اسلامی را واجب کرده است به خاطر جلوگیری از ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی و حفظ امنیت اجتماعی است.

وی افزود: منشا بسیاری از مزاحمت‌هایی که متوجه بانوان است به خاطر نوع پوشش خود آنهاست و بخش قابل توجهی از ناهنجاری‌های پوششی متوجه مردان است.

امام جمعه اهواز شکل‌گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه را از دیگر حکمت‌های پوشش اسلامی عنوان کرد و تاکید کرد: زن در قرآن کریم امانت دار حق الهی است، پوشش فقط حق زن نیست بلکه از حقوق الهی است و باید این حق را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: زنان با حجاب اسلامی و حفظ حریم می‌توانند در همه عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند و منظور از حریم دیوار کشیدن نیست بلکه حفظ پوشش اسلامی و عفت و حیا است.

موسوی فرد یادآور شد: وقتی ایت الله رییسی به عنوان رییس جمهور انتخاب شد برخی می‌گفتند که او میان زن و مرد دیوار می‌کشد در حالی که چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی