تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

جاده هراز توسط تَرَک‌های عمیق کوه‌ها بلعیده می‌شود؟

کارشناسان مرکز ملی تحقیقات مسکن و ساختمان شکاف‌های محور هراز را روزانه رصد می‌کنند. به گفته سرپرست اداره کل حمل ونقل و راهداری مازندران، جابجایی این محور در مسیر یک کیلومتری شاید زمان بر باشد، اما در دستور کار مطالعاتی قرار دارد.

کد خبر: ۱۱۸۵۷۰
۱۴:۲۲ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

جاده هراز بلعیده می شود

دیدارنیوز ـ فولادی سرپرست اداره کل حمل ونقل و راهداری مازندران گفت: کارشناسانی از تهران برای بررسی شکاف‌های ایجاد شده در محور هراز به منطقه اعزام شدند و با نصب شاخص‌هایی این شکاف‌ها را روزانه رصد می‌کنند و اگر شاخص‌ها تغییر جدی داشته باشند نسبت به ایمن سازی محور اقدام خواهد شد.

وجود شکاف‌های عمیق به طول یک و نیم کیلومتر در ارتفاع ۱۹۰۰ متری قله دماوند در منطقه آب اسک به دغدغه جدید مسئولان راه تبدیل شده است، شکاف‌هایی که بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره در سال‌های ۲۰۰۶ وجود داشت و بسیار کوچک بود، اما حالا ارتفاع و عمق این شکاف‌ها زیاد شده است.

کارشناسان، جاده سازی، معدن کاوی، وجود گسل‌ها و بروز زلزله‌های کوچک را از جمله دلایل تشدید این شکاف‌ها در محور هراز اعلام کرده و می‌گویند بارندگی‌های شدید و تردد خودرو‌های سنگین که در معادن اطراف مشغول فعالیت هستند امکان دارد سبب رانش بیشتر این شکاف‌ها و حرکت به سمت جاده هراز شود به همین دلیل راهکار اصلی عبور از این خطر، تغییر مسیر محور هراز در این مطقه است.

به گفته سرپرست اداره کل حمل ونقل و راهداری مازندران، جابجایی این محور در مسیر یک کیلومتری شاید زمان بر باشد، اما در دستور کار مطالعاتی قرار دارد و تا زمان حصول نتایج، پایش گروه‌های کارشناسی ادامه خواهد داشت.
کد خبر

برچسب ها: جاده هراز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی