تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
قایدی به اسکاتلند می‌رود؟

ستاره جوان تیم‌ملی در رادار سلتیک

آمار قایدی بین همتایان ایرانی خود برجسته است و سن و مشخصات بازی او مناسب است. او پس از بازی در سطح بالای لیگ قهرمانان آسیا توجهات را به خود جلب کرده است.

کد خبر: ۱۱۸۵۴۴
۱۲:۰۶ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

ایران

دیدارنیوز: رسانه اسکاتیش تایمز در مقاله‌ای به بررسی بازیکن جوان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

به نقل از اسکاتیش تایمز، مهدی قایدی بازیکن تیم ملی فوتبال اهل ایران است که هم اکنون در امارات متحده عربی و تیم شباب الاهلی بازی می‌کند. او ۲۳ سال سن دارد و در پست مهاجم بازی می‌کند و توانایی بازی در جناح چپ یا وسط یا در نقش هافبک هجومی را داراست. او فصل گذشته را در لیگ برتر خلیج فارس کشورش سپری کرد و در صدر جدول بازیکنان با بیشترین پاس گل‌ها در لیگ برتر ایران قرار گرفت.

تیم او سوم شد، اما عملکرد او برای انتقال به دوبی کافی بود؛ جایی که او اکنون به ستاره شباب الاهلی تبدیل شده است. گزارش شده که قرارداد ۲ میلیون دلاری او بزرگ‌ترین انتقال در تاریخ لیگ ایران است.

او نه تنها یک رکوردشکن بود بلکه در نیمه‌های فصل گذشته به عنوان بهترین بازیکن جوان سال کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

قایدی اولین بازی ملی خود را برای ایران در پیروزی دوستانه مقابل ازبکستان در اکتبر ۲۰۲۰ انجام داد و در دومین بازی خود برابر بوسنی گلزنی کرد. از آن زمان، او شش بار دیگر بازی کرد.

او چه نوع بازیکنی است؟

اگرچه قایدی اغلب در سمت چپ بازی می‌کند، اما او راست‌پاست و برای موقعیت‌های شوت‌زنی‌اش از جناح‌ها نفوذ می‌کند.

چرا گفته می‌شود سلتیک به او علاقه‌مند است؟

در دسامبر، آنژه پوستج‌اوغلو اعتراف کرد که در حال جست و جوی لیگ‌های کمتر پربازدید برای استعداد‌های ناشناخته یا کسانی است که در اروپا به آن‌ها توجه نشده است. سرمربی سلتیک در حال حاضر چهار بازیکن از جی لیگ را به خدمت گرفته، اما مکان‌هایی مانند کره، استرالیا و ایران را به عنوان بازار‌های دیگری که می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، ذکر کرده است.

او گفت: اگر به تمام لیگ‌های بزرگ سراسر جهان نگاه کنید، بازیکنان آسیایی را خواهید دید. نه فقط از ژاپن، بلکه از کره، از استرالیا و از ایران فوتبالیست‌های بسیار خوبی وجود دارند.

آمار قایدی بین همتایان ایرانی خود برجسته است و سن و مشخصات بازی او مناسب است. او پس از بازی در سطح بالای لیگ قهرمانان آسیا توجهات را به خود جلب کرده است و اعتبار بین المللی او نیز مفید خواهد بود. با این حال، او تنها ۶ ماه از قرارداد ۵ ساله‌اش با تیم اماراتی را سپری کرده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: مهدی قایدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی