تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

محکومیت آزمایش موشکی کره‌شمالی توسط آمریکا و متحدانش

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی که بامداد امروز سه شنبه به وقت محلی انجام شد، با برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی مسائل مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ همزمان بود.

کد خبر: ۱۱۸۵۲۳
۱۰:۴۷ - ۲۱ دی ۱۴۰۰

آمریکا

دیدارنیوز: نشست شورای امنیت برای بررسی مسائل مربوط به کره شمالی تحت الشعاع آزمایش موشکی قرار گرفت که این کشور بامداد امروز سه شنبه انجام داد.

به نقل از نیویورک تایمز، جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی که بامداد امروز سه شنبه به وقت محلی انجام شد، همزمان بود با برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی مسائل مرتبط با برنامه موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ.

در این نشست، نمایندگان آمریکا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، ایرلند و آلبانی، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را -که یک نمونه آن هم چهارشنبه گذشته انجام شد- تهدیدی برای صلح و ثبات بین المللی ارزیابی کرده و در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که اعضای شورای امنیت باید در مخالفت با اقدامات پیونگ یانگ متحد باشند و به تعهدات خود ذیل قطعنامه‌های تحریمی این شورا عمل کنند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کره شمالی از ۲۰۱۷ به این سو هیچ موشک قاره پیمایی را که ایالات متحده را تهدید کند آزمایش نکرده است.

در این نشست، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا مدعی شد کره شمالی باید به میز مذاکره بازگشته و برنامه موشکی و تسلیحات اتمی خود را رها کند.

وی همچنین مدعی شد که هدف نهایی، عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای، به گونه‌ای کامل، قابل راستی آزمایی و برگشت ناپذیر است.

مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ اواخر ۲۰۱۹، بعد از سه دیدار رسمی و غیر رسمی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به بن بست خورد. پیونگ یانگ دلیل این ناکامی را عدم جدیت طرف آمریکایی عنوان می‌کند.

منبع: مهر
برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی