تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

بلینکن: «رویارویی» تبعات هنگفتی برای روسیه دارد

وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه نشست واشنگتن می‌گوید رویارویی به جای گفتگو، تبعات سنگینی برای روسیه در پی خواهد داشت. او در انتظار تصمیم پوتین رئیس جمهور روسیه برای انتخاب گفتگو یا رویارویی با آمریکا است.

کد خبر: ۱۱۸۴۰۷
۱۱:۲۲ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

آمریکا

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه مذاکرات واشنگتن با مسکو در ژنو تاکید کرد که روسیه باید میان "گفتگو و رویارویی" یکی را انتخاب کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به شبکه خبری سی. ان. ان گفت: یک مسیر گفتگو و دیپلماسی هست تا برخی از اختلافات را حل و فصل کرد و جلوی رویارویی را گرفت. راه دیگر رویارویی است و تبعات هنگفت برای روسیه در پی دارد و این در صورتی است که این کشور تهاجم خودش علیه اوکراین را تجدید کند.

بلینکن گفت: ما در حال محک زدن این گزاره هستیم که ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) کدام مسیر را انتخاب می‌کند. هر نتیجه مثبتی از این مذاکرات، تا حدی به تمایل روسیه برای کنار گذاشتن این موضع تهاجمی‌اش بستگی دارد؛ بنابراین اگر قرار است ما واقعا شاهد پیشرفت باشیم، باید تنش‌زدایی ببینیم و روسیه از تهدیدی که هم‌اکنون متوجه اوکراین کرده است، عقب‌نشینی کند.

وزیر خارجه آمریکا دسامبر هم به روسیه هشدار داده بود که اگر "تهاجم" علیه اوکراین را تجدید کند، با "تبعات هنگفتی" مواجه می‌شود. بلینکن در آن زمان گفت: فکر می‌کنم چیزی که مردم باید متوجه شوند این است که اوکراین اهمیت دارد و ما در تعهد خودمان به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن قاطع هستیم. 

بلینکن همچنین یکشنبه گفت که روسیه و آمریکا در هفته آتی شاهد هیچ گونه پیشرفتی نخواهند بود. او افزود: ما مسائل را روی میز می‌گذاریم، روس‌ها هم همین کار را می‌کنند، ناتو و سازمان امنیت و همکاری هم چنین می‌کنند و ما خواهیم دید که آیا زمینه‌ای برای حرکت رو به جلو هست یا خیر.

وزیر خارجه آمریکا همچنین تکرار کرد که درخواست از آمریکا برای خارج ساختن برخی نیرو‌ها از شرق اروپا و همچنین مساله رد کردن عضویت اوکراین در ناتو جزو مسائل مورد بحث نیست.

بلینکن پاسخ مستقیمی به این پرسش نداد که آیا آمریکا جابجایی تسلیحاتش از لهستان و انتقال آن به سمت غرب و جابجایی موشک‌ها یا محدود کردن مانور‌های نظامی آمریکا را کلا رد می‌کند یا خیر.

با این حال این سیاستمدار آمریکایی گفت که اگر روسیه "تخاصم" علیه اوکراین را دوباره از سر بگیرد، "رویارویی و تبعات گسترده‌ای" علیه روسیه در کار خواهد بود.

در همین حال سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه یکشنبه گفت که این احتمال وجود دارد که مذاکرات با آمریکا به سرعت شکست بخورد. او به طور ویژه تاکید کرد که ممکن است گفتگو‌ها بعد از اولین دور نشست به پایان برسند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بلینکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی