تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

رئیس جمهور آمریکا، گریزان از نشست‌های خبری!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برخلاف همتایان سابق خود کمتر در نشست‌های خبری و گفتگو با رسانه‌ها ظاهر می‌شود و همین مساله مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۱۸۳۸۴
۰۹:۵۶ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

رئیس جهمور آمریکا

دیدارنیوز: همانطور که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نخستین سال حضور خود در کاخ سفید را به پایان می‌رساند، کمتر از پنج رئیس جمهوری پیشین خود در دوره مشابه ریاست جمهوری نشست‌های خبری برگزار و در مصاحبه با رسانه‌ها شرکت کرده است.

بایدن قول داده بود که شفاف‌ترین دولت در تاریخ آمریکا را داشته باشد. حال با ارتباط محدود با رسانه ها، این سوال مطرح شده است که چرا او از افشای عملکرد دولتش کوتاهی می‌کند و فرصت‌های موجود برای توضیح دستور کار خود را از دست می‌دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده توسط مارتا جونت کومار، استاد بازنشسته علوم سیاسی در دانشگاه تاوسون و مدیر پروژه انتقال کاخ سفید، بایدن بیشتر از آخرین روسای جمهوراخیر خود در جلسات عمومی به سوالات پاسخ می‌دهد.

کومار افزود: در حالی که بایدن در برنامه‌های خود بیشتر از روسای جمهوری پیشین به سوالات پاسخ می‌دهد، اما زمان کمتری را برای پاسخ به سوالات صرف می‌کند. زمانی که در پایان یک سخنرانی برنامه‌ریزی‌شده به سؤالات پاسخ می‌دهد، جواب‌های او کوتاه و با پیگیری‌های کم است.

بایدن در یک سال اول ریاست جمهوری خود تنها ۲۲ مصاحبه رسانه‌ای انجام داده، که کمتر از همه ۶ رئیس جمهوری قبلی آمریکا در دوره مشابه است.

چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا تنها ۹ نشست رسمی خبری برگزار کرده است؛ شش کنفرانس انفرادی و سه کنفرانس مشترک با رهبران خارجی.

به گفته کومار، رونالد ریگان، که برنامه‌های رسانه‌ای وی در اوایل دوره ریاست‌جمهوری‌اش در سال ۱۹۸۱ پس از یک سوءقصد کاهش پیدا کرد، تنها رئیس‌جمهوری آمریکا است که تعداد کمی نشست‌های خبری در سال اول دوره خود برگزار کرده است. ریگان در سال ۱۹۸۱ حدود ۵۹ مصاحبه انجام داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق که بطور مرتب از رسانه‌ها انتقاد می‌کرد، در اولین سال ریاست جمهوری خود ۹۲ مصاحبه انجام داد که بیش از ۲۲ مورد از آن‌ها شامل گفتگو‌های دوستانه با شبکه فاکس نیوز بود. اما ترامپ همچنین مصاحبه‌های طولانی با ای‌بی‌سی نیوز، آسوشیتدپرس، نیویورک تایمز، رویترز و سایر رسانه‌هایی داشت که در طول دوران ریاست‌جمهوری خود به نحوه پوشش خبری آن‌ها اعتراض می‌کرد.

کاخ سفید درخواست‌های رسانه‌ها و شکایت‌های انجمن خبرنگاران کاخ سفید مبنی بر انجام مصاحبه‌های فردی بیشتر و نشست‌های خبری رسمی با بایدن را رد کرده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید این درخواست‌ها و شکایت‌ها را رد و اعلام کرده است که بایدن چندین بار در هفته به سؤالات پاسخ می‌دهد. او بر خلاف سخنگوی پیشین کاخ سفید در دولت ترامپ، روزانه نشست‌های مطبوعاتی برگزار می‌کند.

بایدن در ۵۵ درصد از برنامه‌هایی که در آن سخنرانی داشته است، حتی بیش از دو رئیس جمهوری پیشین پرحرف آمریکا، بیل کلینتون (۴۸ درصد) و ترامپ (۴۱ درصد) به سؤالات پاسخ داده است.

تارنمای نشریه هیل نیز مهرماه امسال در گزارشی به عدم تمایل بایدن به انجام مصاحبه با رسانه‌ها پرداخته و نوشته بود او برخلاف باراک اوباما و دونالد ترامپ در مدت کمتر از یکسال ریاست جمهوری تنها ۱۰ مصاحبه انجام داده است.

به گفته یک خبرنگار کهنه کار کاخ سفید، اوباما در ۱۰ ماه اول ریاست جمهوری خود ۱۱۳ مصاحبه با رسانه‌ها داشت و ترامپ نیز در این مدت در ۵۰ مصاحبه ویژه حضور داشت.

هیل نوشته بود عدم تسلط و کاهش قدرت بیان بایدن ۷۸ ساله در ماه‌های گذشته به حدی افول کرده است که مقام‌های کاخ سفید برای کنترل و مدیریت نحوه تعامل بایدن با خبرنگاران بسیار تلاش می‌کنند.

در آمریکا به طور معمول روسای جمهوری قبل از حضور در کنفرانس خبری، سوالات خبرنگاران را دریافت می‌کنند، اما در مصاحبه‌های رو در درو تمام سوالات خبرنگار به صورت ناخودآگاه پرسیده می‌شود و بایدن تا کنون از انجام این نوع از مصاحبه‌ها اجتناب کرده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: جو بایدن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی