تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اتوبوس‌خوابی نتیجه کدام تفکر است؟

محمدصالح جوکار معتقد است پدیده اتوبوس‌خوابی و بی‌آرتی خوابی موضوعی نیست که یک شبه یا یک ساله اتفاق افتاده باشد بلکه در سالیان گذشته هم شاهد چنین موضوعاتی در سطح شهر بوده‌ایم.

کد خبر: ۱۱۸۳۶۶
۰۸:۲۱ - ۲۰ دی ۱۴۰۰

محمدصالح جوکار

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون شورا‌های مجلس با اشاره به پدیده اتوبوس‌خوابی گفت: سالیان گذشته مخصوصا در ۸ سال گذشته مدیریت‌هایی بر سر کار بوده که باعث به وجود آمدن چنین پدیده‌هایی در سطح شهر شده است.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره پدیده اتوبوس‌خوابی و بی‌آرتی خوابی اظهار داشت: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که بحث اتوبوس خوابی و بی آرتی خوابی یا امثالهم موضوعی نیست که یک شبه یا یک ساله اتفاق افتاده باشد بلکه در سالیان گذشته هم شاهد چنین موضوعاتی در سطح شهر بوده ایم.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده آن است که سالیان گذشته مخصوصا در ۸ سال گذشته مدیریت‌هایی بر سر کار بوده است که باعث به وجود آمدن چنین پدیده‌هایی در سطح شهر شده است.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: این موضوعات را نباید به مدیریت کنونی شهری نسبت داد؛ زیرا این اتفاقات که اکنون نمایان شده نتیجه مدیریت‌های سالیان گذشته بوده است. از این رو شهرداری و شورای شهر تهران باید بررسی‌های لازم را انجام دهند که ابتدا دریابند این مشکلات از کجا نشأت گرفته است و ثانیاً راه حلی برای آن پیدا کنند.

جوکار با بیان اینکه نسبت دادن این پدیده‌ها به مدیریت فعلی کوته فکری است، تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس تفکری در راس کشور قرار گرفت که آن تفکر، یک تفکر سرمایه‌داری بود. آن‌ها معتقد بودند که کشور بدین وسیله توسعه پیدا می‌کند، اما عدالت را در آن نادیده گرفتند که این موضوع نیز حتی مورد اعتراض رهبر معظم انقلاب هم واقع شد.

وی افزود: همین تفکر باعث شد که خیلی از مردم زیر چرخ‌های توسعه له شوند؛ زیرا نبود عدالت باعث شد که این قشر از جامعه نتواند خود را هماهنگ با این چرخ توسعه کنند. حتی این تفکر در هشت سال گذشته نیز دوباره در راس قدرت قرار گرفت که باعث شد بیش از بیش اقشار کم درآمد ضعیف‌تر شوند. این تفکر همان تفکر لیبرالی و غربی است که فقط توجه برروی سرمایه‌داران دارد تا آسیب دیدگان اجتماعی.

منبع: فارس
برچسب ها: اتوبوس خوابی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی