تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
در حاشیه یک انتصاب

چرا مردودی تکواندو معاون وزیر شد!

وزارت ورزش به فاصله سه روز بعد از شکست محمد پولادگر در انتخابات فدراسیون تکواندو او را به عنوان معاون جدید توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برگزید، اتفاقی که حاشیه‌ساز شد.

کد خبر: ۱۱۸۳۳۶
۱۴:۳۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

چرا مردودی تکواندو معاون وزیر شد!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: صبح شنبه ۱۸ دی ماه امسال و در شرایطی که هنوز صحبت از سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختی در محافل دهان به دهان می‌شد، ناگهان خبری منتشر شد که جامعه ورزش را در بهت فرو برد. وزیر ورزش در کمال تعجب، سید محمد پولادگر را به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه معرفی کرد در حالی که سه روز قبل از آن، پولادگر در رقابت انتخاباتی فدراسیونی که ۲۱ سال بر آن حکم راند و به نوعی خودش ترکیب مجمع آن را چیده بود از هادی ساعی شکست خورده بود!

این انتصاب عجیب درست در روز‌هایی که موضوع حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داغ شده بود نیز موجی از دلزدگی و ناراحتی نسبت به مدیران ارشد ورزش ایجاد کرد، این که چطور وقایع اینچنینی در همان لحظه نیز موجب عبرت برخی از افراد نمی‌شوند و برخی تصمیم‌ها گرفته می‌شود که قطعا آینده ورزش را نیز درگیر مسائل و چالش‌های تازه خواهد کرد.

حمید سجادی درست در لحظاتی که برخی ارکان نظارتی به دنبال معرفی افراد مقصر در ماجرای استقلال و پرسپولیس بودند به این انتصاب پر حرف و حدیث دست زد در حالی که پولادگر حتی در جلب آرای جامعه تکواندو که ۲۱ سال شاهد مستقیم مدیریت او بودند، ناکام ماند! بنابراین در آن بحبوحه، طبیعی بود که جامعه ورزش نسبت به انتخاب پولادگر به عنوان معاون وزیر ورزش، واکنش منفی نشان داده و حتی موضع بگیرند انگار که این انتصاب زمینه‌ساز به وجود آوردن مقصر آینده در ندانم‌کاری‌های بعدی ورزش تلقی شد.

جالب‌تر اینکه صندلی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بعد از رفتن مهدی علی‌نژاد، هفته‌ها خالی مانده بود و از قضا صحبت‌های زیادی مبنی بر جایگزینی پولادگر هم بود، اما بنا به دلایلی که هنوز اعلام نشده، این اتفاق زودتر نیفتاد. انگار که پولادگر در وهله اول می‌خواست که بر امپراتوری خود در فدراسیون تکواندو ادامه دهد، اما بعد که در مقابل هادی ساعی شکست خورد از پنجره وزارت ورزش وارد معاونت ورزشی شد!

عجبا که پولادگر خیلی زود و در همان روز به عنوان معاون جدید معارفه شد در حالی که هنوز هادی ساعی به طور رسمی پشت میز فدراسیون تکواندو ننشسته بود. دستکم در ابتدای کار هر دو نفر در پست جدید خود می‌توان انتظار داشت که به زودی مبارزه پنهان یا حتی آشکاری بین فدراسیون تکواندو و معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای آغاز شود، همانطور که پولادگر بعد از شکست در انتخابات، طعنه‌های زیادی به ساعی و جامعه تکواندو زد و حتی خواهان بازشماری آرا شد و به نوعی نتیجه این انتخابات را زیر سوال برد.

اینکه در پس پرده انتصاب پولادگر از سوی وزیر ورزش چه چیزی گذشته هنوز اخبار شفاف و دقیقی اعلام نشده، اما همین حالا بسیاری از نخبگان ورزش، این موضوع را یک بده و بستان بین برخی نهاد‌های امنیتی با وزارت ورزش می‌دانند و معتقدند سجادی نسبت به سفارش‌های از بالا، کوتاه می‌آید و توان «نه» گفتن را ندارد.

از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین وجوه برای فردی که قرار است معاونت ورزشی وزارت ورزش را در اختیار بگیرد، اهلیت و مقبولیت در میان جامعه ورزش است در حالی که همین حالا بسیاری از بزرگان جامعه ورزش نسبت به احراز این دو خصیصه مهم از سوی پولادگر دچار شک و تردید هستند. به هر حال عرصه ورزش دستکم نسبت به سیاست یا سایر امور اجرایی کشور، از شفافیت بیشتری برخوردار است و مدیریت بر آن با بررسی شرایط و کسب نتایج، کاملا قابل رهگیری و قضاوت است؛ بنابراین اگر در مورد پولادگر چنین پیش‌بینی‌هایی وجود دارد به همین دلیل است و عده‌ای نگران آینده ورزش شده‌اند که در مسیر مسائل تکواندو نیفتد. جالب است که علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به دلیل بازنشستگی مجبور به ترک فدراسیون شد، اما پولادگر با همان حدود سنّی و سابقه حضور در حیطه اداری، به مرز بازنشستگی نرسیده یا شاید هم از سوی مقامات ورزشی با عدم تایید مواجه نمی‌شود.

به هر حال انتصاب پولادگر به عنوان معاون سجادی، زیر سایه حذف استقلال و پرسپولیس قرار گرفت، اما به نظر می‌آید به زودی سر و صدا‌ها به خاطر این تصمیم بلند شود.





  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی