تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود/ حذف ضامن کارمند برای وام

ولی اسماعیلی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس جزئیات برنامه مجلس برای افزایش وام ازدواج را تشریح کرد.

کد خبر: ۱۱۸۲۸۲
۱۱:۱۱ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

وام ازدواج ۳۰۰ میلیون تومانی

دیدارنیوز ـ ولی اسماعیلی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره افزایش وام ازدواج جوانان و برنامه مجلس در این راستا گفت دولت در بودجه ۱۴۰۱ وام ازدواج را کلی در نظر گرفته بود، اما مجلس قبول نکرد، زیرا نظارت مجلس را زیر سوال می‌برد. مجلس درصدد است که وام ازدواج به هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان افزایش بدهد.

این نماینده مجلس گفت: ۱۵۰ میلیون برای زوج و ۱۵۰ میلیون برای زوجه (جمعا ۳۰۰ میلیون) و برای تشویق جوانان به ازدواج، ۱۰۰ میلیون برای دختران زیر ۲۳ سال و ۱۰۰ میلیون برای پسر‌های زیر ۲۵ سال مازاد بر ۱۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

هر ساله در بودجه پیشنهادی دولت بند مشخص و شفافی به همراه رقم وام ازدواج جوانان پیش‌بینی می‌شد که برای سال آینده وضعیت آن مشخص نیست. براساس تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده که مربوط به تسهیلات تکلیفی است عنوان شد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیر بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از محل صد در صد (۱۰۰) مانده سپرده‌های قرض الحسنه و پنجاه درصد (۵۰) سپرده‌های جاری شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی به موارد مندرج در قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله قانون برنامه ششم توسعه است.

به گفته اسماعیلی، ضامن کارمند هم را برای گرفتن وام حذف می‌شود و بازپرداخت هم از ۷ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی همچنین تاکید کرد که بند اضافه شده در بودجه ۱۴۰۱ که ۲ سال سن بازنشستگی را افزایش داده بود حذف شده است.

برچسب ها: وام ازدواج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی