تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

مشاغل آینده کدامند؛ مسیرتان را مشخص کنید

تا چند سال آینده و از ۲۰۳۰ به بعد مشاغل جدیدی در حوزه‌های مختلف ایجاد و به بازار کار جهان معرفی خواهند شد که اگر شما بخواهید از امروز برای آینده خود برنامه‌ریزی داشته باشید، باید آن‌ها را بشناسید.

کد خبر: ۱۱۸۲۷۳
۱۰:۳۴ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: با گسترش روزافزون تکنولوژی و سرعت تحولات نوین در جهان و ارائه روش‌های نو در شئون مختلف زندگی بشر، بازار کار و اشتغال نیز به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است. برخی مشاغل که در گذشته رونق داشتند، امروز از بین رفته اند و برخی مشاغل جدید جایگزین آن‌ها شده است.

در آینده نزدیک، مشاغل نوین دیگری بر پایه تکنولوژی و علوم جدید بنا نهاده می‌شوند که با فضا‌های سنتی گذشته به صورت کامل متفاوت است. این مشاغل در تمامی حوزه‌ها ایجاد و گسترش خواهند یافت.

نتایج یک بررسی از روند اشتغال زایی در آینده نزدیک و تا ۲۰۳۰ میلادی نشان می‌دهد که در حوزه علوم پزشکی و بهداشت، مشاغلی از جمله مدیریت داده‌های پزشکی، طراحی تجهیزات پزشکی، متخصص بازاریابی پزشکی، طراح ایمپلنت و پروتز‌های رباتیک، مهندس بافت، متخصص اخلاق زیستی، متخصص ژن درمانی و ... رونق خواهند یافت.

در بخش ساخت و ساز مشاغلی از جمله طراح پرینت سه بعدی در حوزه ساخت و ساز، طراحی محیط قابل دسترسی، متخصص ارتقا فناوری ساختمانی، طراح زیرساخت‌های خانه‌های هوشمند، ناظر سرکارگر و معمار ساخت و ساز ساختمان‌های بدون مصرف انرژی رونق می‌یابند.

همچنین در امور امنیتی برخی مشاغل مانند مدیریت تداوم کسب و کار، طراح ارگونومی دستگاه‌های امنیتی پوشیدنی، کاهش آثار بلایای زیست محیطی سیستمیک، بازرس امنیت صنعتی یکپارچه، طراح امنیت فردی و هماهنگ کننده امنیت از راه دور ایجاد و رونق می‌گیرند.

صنعت هوانوردی به عنوان یکی از مشاغل جذاب شناخته می‌شود که همواره داوطلبان زیادی برای فعالیت در این بخش دارد. در مشاغل مربوط به هوانوردی بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در آینده نزدیک برخی مشاغل در این بخش مانند فناور بازیافت هواپیما، طراح فضاپیما، طراح زیرساخت فضاپیما، مهندسی تولید هواپیما‌های کوچک و طراح واسط پرواز بدون سرنشین با مهارت‌های بین حرفه‌ای ایجاد و گسترش خواهند یافت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بخش مربوط به مشاغل فرهنگ و هنر، افراد بیشتر درگیر فعالیت‌های خلاقانه و تولید کار‌های هنری خود خواهند شد. از اینرو انتظار می‌رود مشاغلی مانند ارزیاب هنری، سرپرستی هنر‌های جمعی، مربی حالات خلاق، هنرمند علمی و ... ایجاد شوند.

حوزه آموزش به عنوان یکی از بخش‌هایی که مخاطبان بسیاری را در ایران و جهان دارد، مشاغلی مانند طراحی ابزار آموزش آگاهی، خطیب زیست بوم، هماهنگ کننده پلتفرم آموزشی آنلاین، طراح مسیر آموزشی، آموزش دهنده بازی، استاد بازی، مربی تناسب ذهنی، سازمان دهنده آموزش پروژه و منتور استارت آپ، در این بخش ایجاد و توسعه خواهند یافت.

صنعت توریسم از بخش‌هایی است که انتظار می‌رود، اشتغال در این بخش با سرعت بیشتری ایجاد و تغییر کند. طراح منطقه واقعیت افزوده، مدیر تور شخصی، همراه ربات، طراح سیستم‌های هوشمند سفر، مدیر فضای برند و ... برای ایجاد و توسعه در این بخش پیش بینی شده است.

 

همچنین ایجاد مشاغلی در حوزه رسانه و سرگرمی مانند طراح عاطفی، کارورز بازی، آرایشگر اطلاعات و پلیس رسانه مطرح است و در بخش زیست فناوری مشاغلی مانند زیست بوم شناس فضا‌های عمومی و پارک‌ها در کنار مشاغلی در بخش کشاورزی مانند اپراتور تجهیزات کشاورزی خودکار، کشاورز شهری و کشاورز محصولات اصلاح ژنتیکی شده در کنار اقتصاددان کشاورزی و ... در آینده نزدیک ایجاد خواهند شد.

در تولید و ذخیره انرژی مشاغلی مانند طراح دستگاه‌های ذخیره انرژی، متخصص سیستم‌های تامین برق محلی در کنار پیش بینی ایجاد برخی مشاغل در بخش توزیع برق و مدیریت نیرو مانند اپراتور ایستگاه شارژ خودرو‌های الکتریکی، ممیز انرژی و طراح سیستم مصرف برق در آینده ایجاد می‌شوند.

بر پایه این گزارش، مشاغل جدید در بخش‌هایی مانند حمل و نقل جاده‌ای و حمل و نقل آبی مانند اپراتور سیستم حمل و نقل خودکار و متخصص ناوبری در مناطق قطبی نیز ایجاد و رونق خواهند گرفت و در بخش فضا نیز با توجه به سرعت پیشرفت‌های فضایی، مشاغلی مانند زیست شناس فضایی، زمین شناس فضایی و مدیر مسافرت فضایی را در آینده خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی