تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

بسته تحریمی جدید آمریکا در انتظار روسیه

یک نشریه آمریکایی پیش از برگزاری نشست امنیتی آمریکا-روسیه از بسته تحریمی جدید ایالات متحده علیه روس‌ها خبر داد. گفته می‌شود هدف از اتخاذ چنین اقداماتی این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بهای گزاف استقرار نیرو در امتداد مرز‌های اوکراین آگاه شود.

کد خبر: ۱۱۸۲۵۵
۰۹:۲۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۰

روسیه

دیدارنیوز: تنها یک روز مانده به برگزاری نشست امنیتی آمریکا-روسیه، دولت واشنگتن به سبک و سیاق معمول، به تهدید‌های خود که معمولاً شامل اعمال تحریم‌های بیشتر و شدیدتر علیه مسکو است، ادامه می‌دهد.

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده است که آمریکا و متحدانش در اقدامی هماهنگ به دنبال تنظیم بسته‌ای از تحریم‌های مالی، فناوری و نظامی علیه مسکو هستند که به ادعای آن‌ها از ساعاتی بعد از حمله احتمالی روسیه به اوکراین، فعال خواهد شد.

ادعا می‌شود که هدف از اتخاذ چنین اقداماتی این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از بهای گزاف استقرار نیرو در امتداد مرز‌های اوکراین آگاه شود.

البته، فارغ از این تهدیدها، کارشناسان طرف صحبت با نیویورک تایمز به این موضوع هم اذعان کرده اند که احتمالاً این قبیل اقدامات، تأثیر دلخواه را بر روسیه نخواهد داشت.

به ادعای نیویورک تایمز، دلیل تدارک چنین بسته تحریمی سنگینی که شامل قطع دسترسی روسیه به نظام مالی جهانی هم می‌شود، بیم آمریکا از شکست مذاکرات امنیتی است که قرار است اولین گفتگو‌ها پیرامون آن، فردا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) در ژنو انجام شود حال آنکه این ناکامی می‌تواند توجیهی برای حمله روسیه به اوکراین باشد.

این در حالی است که مسکو بار‌ها هشدار داده که از حق هرگونه جابجایی نیرو در تمامیت ارضی روسیه برخوردار است و ادعا‌ها را مبنی بر تدارک حمله به اوکراین نیز تکذیب می‌کند.

با این حال، مسکو می‌گوید عضویت گرجستان و اوکراین در ناتو را که به استقرار نیرو و تجهیزات پیمان آتلانتیک شمالی در مجاورت مرز‌های روسیه منجر می‌شود، برنمی تابد.

واشنگتن مدعی شده که آماده است تا به طور متقابل در مورد امکان محدود کردن رزمایش‌های نظامی و استقرار موشکی در منطقه، با روسیه گفتگو کند. با این حال، محدودیت‌های استقرار نیرو‌های آمریکایی یا وضعیت توزیع آن‌ها در کشور‌های عضو ناتو مطرح نیست.

از سوی دیگر، ناتو هم که درست دو روز بعد از آمریکا، با روسیه نشستی را برگزار خواهد کرد مدعی شده که درباره اصل عضویت گیری خود مصالحه نخواهد کرد.

منبع: مهر
برچسب ها: آمریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی