تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

مردم کره جنوبی خواهان برچیده شدن سامانه‌های نظامی آمریکا

معترضان و ساکنان سئونگ جو می‌گویند که این سامانه دفاع موشکی بدون موافقت آن‌ها در این مکان مستقر شده و نظر آن‌ها در این زمینه اصلا مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبر: ۱۱۸۱۹۶
۱۳:۵۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

آمریکا

دیدارنیوز: مردم منطقه «سئونگ جو» در جنوب شرقی سئول خواستار برچیده شدن سامانه‌های پدافندی موشکی آمریکا از این منطقه کوهستانی شدند.

مردم چند روستا در منطقه کوهستانی «سئونگ جو» در ۱۳۵ مایلی جنوب شرق سئول خواستار برچیده شدن سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا از این منطقه شدند. 

براساس گزارش ان پی آر، ارتش آمریکا به بهانه مقابله با حملات موشکی کره شمالی، شش سامانه پدافندی تاد را در یک زمین گلف در سئونگ‌جو مستقر کرده است. 

این سامانه‌ها بخشی از سیستم پدافندی ایالات متحده در سراسر کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ در این منطقه مستقر شده است. 

معترضان و ساکنان سئونگ جو می‌گویند که این سامانه دفاع موشکی بدون اجازه و بدون موافقت آن‌ها در این مکان مستقر شده است و نظر آن‌ها در این زمینه اصلا مورد توجه قرار نگرفته است.

«کیم یونگ جائه» از فعالان معترض می‌گوید، استقرار سامانه تاد در این منطقه غیرقانونی است. ما هوشیار هستیم و متوجه هرگونه تغییر در این پایگاه خواهیم بود. 

طی ماه‌های اخیر اخباری از تلاش آمریکا و کره جنوبی برای ارتقای این سامانه‌های موشکی و همچنین تغییراتی در محل زندگی سربازان آمریکایی با استفاده از کانتینر در این پایگاه نظامی منتشر شده است. این پایگاه پیش از این یک باشگاه گلف بوده است. بعد از ۵ سال فعالیت پایگاه، این مکان همچنان بیشتر شبیه زمن گلف است تا یک پایگاه نظامی. 

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در بازدید خود از کره جنوبی در ماه مارس گذشته بات همتای کره‌ای خود درباره چگونگی استقرار نظامیان آمریکایی در این باشگاه گلف رایزنی کرده بود. 

مردم کره جنوبی خواهان برچیده شدن سامانه‌های نظامی آمریکا

در ادامه این گزارش آمده است، فعالان سیاسی و ساکنان محلی اطراف پایگاه را محاصره کرده و از ورود مصالح ساختمانی به آن جلوگیری می‌کنند. معترضان معتقدند که مقامات آمریکایی و کره جنوبی درباره نحوه استفاده از این مکان با آن‌ها صادق و شفاف نبوده‌اند. 

کیم یونگ می‌گوید، آن‌ها به ما گفته بودند که استقرار این تجهیزات نظامی موقتی است، اما گام‌هایی که برداشته اند حاکی از دائمی بودن اقدامات آنهاست. 

«پارک سو گئو» یکی دیگر از معترضان می‌گوید، روستای سئونگ جو یک روستای آرام است، اما اکنون در حال ویران شدن است و برخی آن را زندان بدون میله می‌دانند. 

ارتش آمریکا از زمان پایان جنگ کره و به بهانه مقابله با تهدید کره شمالی ده‌ها پایگاه نظامی در سراسر کره جنوبی دارد و بیش از ۲۸ هزار تفنگدار دریایی این کشور در این پایگاه‌ها حضور دارند.

منبع: فارس
برچسب ها: کره جنوبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی