تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تیم‌های ایرانی شانسی برای بازگشت به آسیا دارند؟

همه تیم‌هایی که مجوز حرفه‌ای آن‌ها تایید نشده و شانس حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده‌اند، از سوی کمیته انضباطی و کمیته استیناف لیگ قهرمانان آسیا جریمه خواهند شد.

کد خبر: ۱۱۸۱۴۰
۰۹:۵۴ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

استقلال پرسپولیس

دیدارنیوز: حذف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا قطعی و این تصمیم بدون تغییر است و جلسه‌ای که قرار است ۱۶ دی در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود بهانه دیگری دارد. 

در مصاحبه یحیی گل محمدی پیش از بازی با شهر خودرو می‌خوانیم باشگاه پرسپولیس ۱۰ روز زمان دارد به رای صادره از سوی AFC اعتراض کند؛ البته سرمربی تیم پرسپولیس تاکید کرده که بعید می‌داند این رای تغییر کند. در بیانیه باشگاه گل گهر هم می‌خوانیم این باشگاه ۱۰ روز فرصت دارد به رای صادره از سوی AFC اعتراض کند.

اما واقعیت در خصوص این پرونده چیست؟ آیا تیم‌های ایرانی شانسی برای بازگشت به جدول لیگ قهرمانان آسیا دارند. در بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا این چنین آمده است: «کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیار‌های ضروری (مطابق بند‌های ۳.۱ و ۳.۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.»

واقعیت این است ارجاع پرونده به کمیته انضباطی و کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا بدین معنی نیست که رای صادره از سوی کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر خواهد کرد. کمیته انضباطی و هم چنین کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد میزان جریمه نقدی و هم چنین محرومیت تیم‌ها از حضور در لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گیری خواهند کرد. اینکه میزان محورمیت از حضور در بازی‌ها یک فصل باشد یا دو فصل و شاید هم بیشتر. این بستگی به نوع تخلف تیم‌ها دارد. به واقع در جلسه ۱۶ دی که به همین بهانه برگزار می‌شود تخلف تیم‌ها که منجر به عدم دریافت مجوز حرفه‌ای شده بررسی خواهد شد. 

پیش‌تر این کمیته موضوع عدم تایید مجوز حرفه‌ای تیم‌ها را به آن‌ها یادآور شد و مهلت زمانی را برای پاسخ گویی در این باره تعیین کرده بود و بعد از بررسی دوباره مدارک در این باره تصمیم گیری کرد و حال این تصمیم به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. بد نیست بدانید مدارک تیم‌های آسیایی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا از سوی یک شرکت آلمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا به همین خاطر از آن‌ها به عنوان کمیته مستقل کنترل کنفدراسیون فوتبال آسیا یاد می‌کند. 

همه تیم‌هایی که مجوز حرفه‌ای آن‌ها از سوی این کمیته تایید نشده و شانس حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند از سوی کمیته انضباطی و کمیته استیناف لیگ قهرمانان آسیا جریمه خواهند شد. نکته جالب اینکه برخی از تیم‌هایی آسیایی که برای دریافت مجوز حرفه‌ای ثبت نام کرده اند از کشور‌های مختلف قرار به حضور آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا نبود و تنها به این بهانه برای دریافت مجوز حرفه‌ای ثبت نام کردند که در صورت راهیابی به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی