تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مقاله جنگ‌طلبانه وال استریت ژورنال علیه ایران

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار یک پیام در حساب کاربری خود در توئیتر به مقاله جنگ طلبانه روزنامه وال استریت ژورنال واکنش نشان داد و نوشت: تشویق و توصیه به رهبران برای انتخاب گزینه نظامی - به ویژه زمانی که یک فرایند دیپلماتیک جدی در جریان است - حماقت‌بار، خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین الملل است.

کد خبر: ۱۱۸۱۲۸
۰۹:۱۱ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

مقاله جنگ‌طلبانه وال استریت ژورنال علیه ایران

دیدارنیوز: نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل در واکنش به مقاله اخیر روزنامه وال استریت ژورنال که در آن رئیس جمهور آمریکا را به اقدام نظامی علیه ایران تشویق می‌کند، تاکید کرد که این کار خلاف اصول حقوق بین‌الملل است.

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار یک پیام در حساب کاربری خود در توئیتر به مقاله جنگ طلبانه روزنامه وال استریت ژورنال واکنش نشان داد.

وال استریت ژورنال در این مقاله نوشته است، باتوجه به احتمال شکست مذاکرات وین بهتر است که جو بایدن خود را برای یک حمله نظامی آماده کند.

دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز در توئیت خود نوشت: تشویق و توصیه به رهبران برای انتخاب گزینه نظامی - به ویژه زمانی که یک فرایند دیپلماتیک جدی در جریان است - حماقت‌بار، خصمانه و مغایر با اصول حقوق بین الملل است.

در ادامه این پیام آمده است: کسانی که چنین طرح‌های بی‌ملاحظه‌ای را طراحی و اجرا می‌کنند، مسئول عواقب آن خواهند بود.

بنابر این گزارش، دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ١+٤ با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این روز‌ها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

منابع نزدیک به مذاکرات می‌گویند که گفتگو‌ها در سطوح کارشناسی و سیاسی در چارچوب دیدار‌های دوجانبه و چندجانبه میان ایران و ۱+۴ و نیز میان ایران و آمریکا از طریق مکاتبات غیررسمی با محوریت هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در روز‌های آتی ادامه خواهد داشت.

علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که "تلاش‌ها برای دستیابی به نتیجه ادامه دارد."

باقری تاکید کرد که رمز موفقیت مذاکرات وین دستیابی به توافق در زمینه لغو موثر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هرچه قدر طرف مقابل ما آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشند و اراده جدی‌تری برای پذیرش سازوکار‌های مد نظر جمهوری اسلامی ایران در لغو تحریم‌ها نشان دهند، به ویژه در دو موضوع راستی آزمایی و تضمین در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانیم به توافق دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی