تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بارش باران و برف در بیشتر مناطق با ورود سامانه جدید از غرب کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور و بارش برف و باران در بیشتر استان‌ها خبر داد که در برخی مناطق سبب جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر خواهد شد.

کد خبر: ۱۱۸۰۳۹
۱۰:۴۰ - ۱۶ دی ۱۴۰۰

بارش باران و برف در بیشتر مناطق با ورود سامانه جدید از غرب کشور

دیدارنیوز ـ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، ورود این سامانه بارشی استان‌های سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و نیمه شرقی کرمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، جنوب قم، به‌تدریج چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان نیز شاهد بارش برف و باران، وزش باد شدید و گاهی رعدوبرق خواهیم بود.

همچنین با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌ها آغاز می‌شود و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

امروز سامانه بارشی در شرق و جنوب شرق نیز فعال است و موجب بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌شود؛ البته بارش‌ها در جنوب خراسان جنوبی، شمال کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شدت داشته و سامانه بارشی بعدازظهر فردا از کشور خارج می‌شود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی این بارش‌ها موجب جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، احتمال مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر، احتمال افت فشار گاز، تأخیر یا احتمال لغو پرواز خواهد شد.

سازمان هواشناسی ا اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی، از بارش برف، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و کولاک برف امروز (۱۶ دی‌ماه) در استان‌های خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان خبر داده است.

در این شرایط جوی پدیده مه، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی، کاهش محسوس دما، احتمال آسیب رسیدن به ماشین آلات کشاورزی، اختلال در عملیات عمرانی و احتمال تاخیر در پرواز وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از سفر‌های غیر ضروری و در صورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در جابجایی عشایر کوچ‌رو، عدم بتن‌ریزی، مدیریت در مصرف انرژی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای حفظ ماشین آلات کشاورزی و آمادگی دستگاه‌های امدادی توصیه می‌کند.

براساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران، از امروز تا یکشنبه (۱۹دی‌ماه) با استقرار جوی پایدار، وضعیت جوی استان، آسمانی صاف تا قسمتی ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی و به‌تدریج انباشت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، فردا در بیشتر مناطق کشور جوّی آرام حاکم است و شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، اما در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

آسمان تهران نیز امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت فردا، صاف و همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ترتیب به ۱۰ و ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی